dravisher Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Det som skremmer meg mest, er at det faktisk er mennesker som kommer til å kjøpe seg 4x7800GTX når de ser dette. Og det skremmer meg at det finnes folk som gidder å bruke 400-500 tusen på bil, når man kan få en helt kurant bil som vil fungere utmerket til de fleste sitt behov for 200 tusen. off topic: Da tror jeg du aldri har kjørt en bil til over en halv mill... Ganske stor forskjell! on topic: Tviler vel litt på om dette er rettet mot spilleren. bare tenk den støyen en slik pc ville generere... Noen som har noen tanker om hvor stor/hvor mange psuer man vil trenge? Men det er nå høvelig stor forskjell på 2 og 4 G70 GPUer og. Og her snakker vi ikke om en halv million kroner heller, men om bare noen få tusenlapper. Ville vel holde fint med en god 600 - 700W PSU. Ett 7800GTX bruker vel aldri over 100W, og 200W til CPU og HDD burde fungere fint, selv om en maskin med dual core og mange HDDer kanskje ville like litt mer. For en entusiast med så stor lommebok burde vel nesten vannkjøling være mulig og, så så veldig umulig vil det jo ikke være. Lenke til kommentar
lovehater Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 4 kort tenger ikke å lage så mye støy hvis man har vannkjøling. Dessuten fins det sikkert CPU'er som er kraftige nok, bare at de ikke er tilgjengelige for vanlige folk, altså slike super-datamaskin greier. Hvor kraftig CPU trenger dette kortet (til sammenligning)? Lenke til kommentar
skyline Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 (endret) Det som skremmer meg mest, er at det faktisk er mennesker som kommer til å kjøpe seg 4x7800GTX når de ser dette. Og det skremmer meg at det finnes folk som gidder å bruke 400-500 tusen på bil, når man kan få en helt kurant bil som vil fungere utmerket til de fleste sitt behov for 200 tusen. off topic: Da tror jeg du aldri har kjørt en bil til over en halv mill... Ganske stor forskjell! offtopic: VW Golf er bedre å kjøre enn diverse BMW'er. Sitter like god i den som i en Mercedes CLK 200. ontopic: Bare tenk på strømforbruket. Hva er vitsen i dag, når ingen CPUer er kraftig nok. OFF TOPIC: Vel, at en splitter ny Golf er bedre å kjøre enn en 85 mod E30 320 er vel ikke akkurat merkelig. Sammenlign en splitter ny Golf mot en splitter ny BMW, så vil du nok merke forskjell så det holder tenker jeg. I dag er prisene på biler blitt så høye att man må oppi 400-500`000kr for å få en okay bil(ny bil!). Men får ikke noe mer enn okay bil for denne summen heller. Eksempel, en 1991 mod R32 Skyline GT-R som er en skikkelig go bil, koster tett på 300`000kr i dag, på Norske skilter. Men dette er pga. avgifter, ikke fordi biler er så dyre i utgangspunktet. OT: Hvorfor klager folk over høyere ytelse? Det er ingen som tvinger dere til å kjøpe det. Vi som har lyst og råd, kjøper det, dere andre kan få lov til å slippe. Ang. Cpu`er, en overklokket x2 4800 må vel klare det? Nå finnes det vel ikke pr.idag 4x PCI-e til 939, men om det kommer. Endret 25. september 2005 av skyline Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Eneste grunnen jeg ser til at noen skal kjøpe dette er hvis de skal spille på 2, eller flere, veldig store skjermer med 1920x1200+++ oppløsning! Gjør man det er det ikke sikkert at cpu blir såå stor flaskehals som man kanskje skulle tro. Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 (endret) OT:Hvorfor klager folk over høyere ytelse? Det er ingen som tvinger dere til å kjøpe det. Vi som har lyst og råd, kjøper det, dere andre kan få lov til å slippe. Ang. Cpu`er, en overklokket x2 4800 må vel klare det? Nå finnes det vel ikke pr.idag 4x PCI-e til 939, men om det kommer. Er da vel ikke CPUen som vil begrense når man spiller på så høye oppløsninger som man her vil (burde?) snakke om? Som sakt tidligere, hvem i alle dager kjøper SLI, eller ende verre, 4xGPUer, og kjører dette på 1024x768? Er jo bare så snodig så det går å få det. Bruker 20000 på skjermkort, men bare 500 kr på en gammel slitt CRT skjerm? Skjermen må stå i stil med resten av systemet for at det skal ha noe for seg, og på 2560 x 1600 med 4xAA og 16xAF så vil nok selv dette systemet begynne å slite. Endret 25. september 2005 av dravisher Lenke til kommentar
Revox Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Snart blir nok SMP støttet fullt ut av spill også så da har vi en økning på 70% + cpu kraft samt at spillet i seg selv garantert er mer avansert. Dermed er terskelen for å åpnå full oppløsining med full antialiasing skøvet en god del. Å lansere en ny topptittel i 2006 uten SMP støtte er høl i huet så det bør vær en realitet i nærmeste fremtid. Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 ...for ikke å snakke om varmeutvikling... ...nå er vel ikke disse 7800 GTX så ekstremt varme, men med litt overklokking inni et kabinett kan man sikkert sitte ute på verandan om det er fint vær i romjula så lenge man sitter oppå kabinettet sitt... (teste ut de 2 nye GTX kortene man fikk til jul) Lenke til kommentar
bensinkanna Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Kom over en ganske innholdsrik artikkel om dette på tomshardware.com www.tomshardware.com/motherboard/20051004/index.html Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Snakk om å lage behov altså Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Kult... Men det krever vel et monster av en PSU... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Hmm.. Jeg lurer på hvor mange tullinger det finnes som kjøper noe slikt. Dette er ennå mer bortkastede penger enn vanlig SLI hvis dere spør meg. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Testen på tomshardawre var jo egentlig bare latterlig og da... Stresser jo ingen av korta med de settingsa uansett... CPU begrenset anyone? Menmen, kul "blingbling" faktor da =) Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Det som var utrolig tøft var jo alle de skjermene de kunne sette opp... Tenker "swordfish" filmen med en gang jeg da.. Lenke til kommentar
Lucifer89 Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 sli er bare bortkastet hvis du kjøper to kort på en gang, men hvis du oppgraderer i etter tid så blir det noe annet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå