Gå til innhold

QUAD SLI noen?

el_salvad

Anbefalte innlegg

http://www.hkepc.com/bbs/viewthread.php?tid=475438

SYKT! :ermm:

Men mye vits når CPU vil være en major flaskehals.. Og vil trenge en enorm PSU.

Gigabyte has sent them a sample of Gigabyte 8N-SLI-Quad Royal - AMD platform - which will potentially support four 7800GTX or eight monitors. It is not known whether Nvidia SLI support extends to four cards or more. Furthermore, this solution, as elegant as it might seem will probably require much more power from the PSU and four Geforce 6600 will probably cost more and perform worse than a 7800GTX.

TheInq

Endret av el_salvad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trodde SLI bare hadde støtte for dual jeg

Neida... MIO-busen til nVidia som er den fysiske linken imellom grafikkbrikkene støtter foreløpig opp til 8 kort, og den er meget fleksibel for å utvides.

sier bare: herregud  :nei:

Hvem har sagt at dette trenger å rettes mot den typiske spill bruker? Det er faktisk enkelte profesjonelle applikasjoner og simulator systemer som trenger å prosessere ekstremt mye grafik informasjon så kan faktisk dette komme til nytte.

Lenke til kommentar

Om du ser på hva som skjedde med 3DFX, er det i alle fall en ting å frykte: grafikkselskapene blir slappe med utviklingen; "det er jo bare å kjøpe to litt eldre skjermkort for å få samme ytelse som ett 5000,- kort", og vipps så går ett av de konk mens det andre kjøper rettighetene til det ene og vi får "monopol". Det kommer nok ikke til å skje, men selv mener jeg SLI ikke er veien å gå for produsentene. For oss er det jo helt OK.

Lenke til kommentar
Hm, sikkle sikkle. Men; Hva med 4x 7800 GTX DUAL GPU?

Altså totalt 8x GPU!! Da må det begynne å bli ytelses ut av det.

Fremtiden ser lys ut. Vi sier ikke nei takk til mere ytelse!

ja og dette blir i såfall max som sagt tidligere kan sli systemet bruke 8 gpuer. tror dette re rettet slik at det som skal oppgradere pcn men har ikke råd til det heftiste kan kjøpe enda et kortog kjøre dette opptil 3 ganger

Lenke til kommentar
Det som skremmer meg mest, er at det faktisk er mennesker som kommer til å kjøpe seg 4x7800GTX når de ser dette.  :ohmy:

Og det skremmer meg at det finnes folk som gidder å bruke 400-500 tusen på bil, når man kan få en helt kurant bil som vil fungere utmerket til de fleste sitt behov for 200 tusen.

off topic: Da tror jeg du aldri har kjørt en bil til over en halv mill... Ganske stor forskjell!

on topic: Tviler vel litt på om dette er rettet mot spilleren. bare tenk den støyen en slik pc ville generere... Noen som har noen tanker om hvor stor/hvor mange psuer man vil trenge?

Lenke til kommentar
Det som skremmer meg mest, er at det faktisk er mennesker som kommer til å kjøpe seg 4x7800GTX når de ser dette.  :ohmy:

Og det skremmer meg at det finnes folk som gidder å bruke 400-500 tusen på bil, når man kan få en helt kurant bil som vil fungere utmerket til de fleste sitt behov for 200 tusen.

off topic: Da tror jeg du aldri har kjørt en bil til over en halv mill... Ganske stor forskjell!

offtopic: VW Golf er bedre å kjøre enn diverse BMW'er. Sitter like god i den som i en Mercedes CLK 200.

ontopic: Bare tenk på strømforbruket. Hva er vitsen i dag, når ingen CPUer er kraftig nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...