ensveio Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Jeg har en disk som er delt opp i C: og D:. På C: installerte jeg Windows XP. Jeg hadde også en annen disk (E:) med Windows 2000 på. Etter Win XP installasjonen forsvant dual boot menyen og Win XP startes automatisk. Jeg regner med at jeg må redigere litt i boot.ini for å få start på Win 2000 igjen, men hva må jeg skrive? Takk for hjelpen [ Denne Melding var redigert av: ensveio på 2002-08-15 23:29 ] Lenke til kommentar
BBC Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Du kan prøve denne boot.ini-en; [boot loader] timeout=30 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)WINNT [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)WINNT="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect multi(0)disk(1)rdisk(0)partition(1)WINNT="Microsoft Windows 2000 Professional" /fastdetect Husk å ta backup av den forrige først. Lenke til kommentar
ddrojoa Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 Problemet er at XP & 2000 bruker nesten de samme boot filene, slik at XP har overskrevet bootsektoren. Selv om det er nesten de samme, tror faktisk de heter det samme, så kan ikke 2000 bruke XP sine boot filer, og omvendt. Den eneste måten å gjøre dette på, er å bruke en tredjeparts bootmanager. Lenke til kommentar
whoi Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 Jeg har hatt XP og 2k på samme harddisk før, installert i diverse rekkefølger og partisjoner, og har aldri hatt noen problemer med det. Boot menyen har aldri blitt borte hos meg før da. Du får prøve å redigere boot.ini. Borre sitt forslag er jo en ide, men siden XP installeres default i mappa Windows istedenfor Winnt så kan det hende du må redigere det litt. Lenke til kommentar
zandzpider Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 jeg kjørte win2k først så la jeg på XP. funker fint det. ble lei av all installeringa så jeg holdt meg til xp jeg Lenke til kommentar
ooops Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 Synes å huske at Xp har styring av oppstart på samme sted som win2k. Kontrollpanel/System/Avansert/Oppstart og gjenoppretting. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 Som jeg har fortalt før idag også(søke funksjon, hva er det?), installerer du 2000 etter XP blir det krøll, Installerer du 2000 først går det så fint som bare det :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå