MoDzoNa Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 (endret) Hovedprinsippet til CRT-skjermen er at det sitter tre elektronkanoner i bakenden av skjermen, en kanon for hver av de tre primærfargene, rød, grønn og blå. Grønn er ikke en primærfarge. Den er en blanding mellom gul og blått. Gul derimot er en en primærfarge. Martin *Edit* er ikke sikker på om jeg postet denne i rett emne, hvis den ikke er det kan en moderator flytte den? Endret 25. september 2005 av modzona123 Lenke til kommentar
Musty Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 men det er grønn som blir brukt. Hvis du ser veldig nærmt på en crt skjerm ser du små firkanter som er blå, røde og GRØNNE... Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 25. september 2005 Forfatter Del Skrevet 25. september 2005 men det er grønn som blir brukt. Hvis du ser veldig nærmt på en crt skjerm ser du små firkanter som er blå, røde og GRØNNE... Det vet ikke jeg noe om, men jeg vet at grønn ikke er noen primær farge. Skulle bare si dette.. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 det er forskjell på måten du blander farger. En er å legge farger oppå hverandre og en anen er å blande farger,,tror jeg. Vi lærte noe slikt på media, men det er en del år siden nå. Sender du hvitt lys igjennom en prisme får du ialefall RGB. Slik får regnbuen farger også. sola lyser igjennom regndråper. har du foresten klikka på nytt emne isteden for svar? Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Virker som trådstarter har fått med seg at det er Rød Grønn Blå (RGB), men det han stusser på er at artikkelen beskriver Grønn som en primærfarge, dette er ikke tilfellet da den er en blanding av Gult og Blått, og dermed er en sekundærfarge. Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 25. september 2005 Forfatter Del Skrevet 25. september 2005 Virker som trådstarter har fått med seg at det er Rød Grønn Blå (RGB), men det han stusser på er at artikkelen beskriver Grønn som en primærfarge,dette er ikke tilfellet da den er en blanding av Gult og Blått, og dermed er en sekundærfarge. helt riktig;) Lenke til kommentar
tbend Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 gul og blått Er ikke det grønt? Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 25. september 2005 Forfatter Del Skrevet 25. september 2005 (endret) jo det blir grønt Endret 25. september 2005 av modzona123 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå