Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst på Nextgentel linje -Anbefalinger?

Anbefalte innlegg

Hei

Vurderer trådløst oppsett på min Nextgentel Deltalinje. Jeg har aldrig satt opp et trådløst nettverk, så jeg har behov for innput her :yes: (PS jeg har lest igjennom stikky)

Jeg har fra før av et TopCom Skyr@cer PC Card 3154G til min bærbare DELL Latitude D600, som er på teoretisk 54 Mbps. Og et TOPCOM Skyr@cer PCI 111 som er på 11 Mbps, til min desktop.

Kan disse to kobles isammen til et trådløst nettverk som kan dele internett linjen? Er det dette som kalles Ad-Hoc oppkobling? Tilsvarer dette når en kobler en kryssa nettverkskabel mellom to PC er?

Takker for innspill :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt på usikker grunn her, men siden ingen svarer får jeg ta sjansen ;)

Ja. Alt du skriver høres korrekt ut. Men det jeg er mer usikker på, er om det finnes firmware til trådløskortene dine som støtter Ad-Hoc.

På den annen side, det koster ikke mange kronene for et rimelig AP.

Lenke til kommentar
Litt på usikker grunn her, men siden ingen svarer får jeg ta sjansen ;)

Ja. Alt du skriver høres korrekt ut. Men det jeg er mer usikker på, er om det finnes firmware til trådløskortene dine som støtter Ad-Hoc.

På den annen side, det koster ikke mange kronene for et rimelig AP.

Hva er AP?

Lenke til kommentar

Ville satset på å kjøpe en trådløs ruter eller aksess punt. Da slipper du å ha begge pcene på for å dele internett mellom dem. Ad-hoc er en direkte tilkobling mellom 2 trådløse kort.

De fleste rutere/aksesspunkt støtter både b og g standaren (da g er en videreutvikling av b), men du kan oppleve at maks overføringshastighet på en ruter som bruker begge typer kort til å være noe redusert.

Min anbefaling:

Kjøp et aksess punk som støtter g standaren og envt. g kort til din desktop hvis du skal overføre mye data fra laptop til desktop.

Har gode erfaringer med linksys.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...