Lasse Ma Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Har lest en plass at det skal finnes uorginal firmware til denne routeren som gir bedre signaler. Noen som vet noe om det? Er det noe risiko å bruke denne? Er det ellers andre ting jeg kan gjøre med orginal firmware for å få bedre signal? Er ikke så veldig inne på dette... Lenke til kommentar
squabbish Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Hmmm.. lurer på om firmwaren heter "svesoft", "sveasoft" eller noe lignende, vet desverre ikke noe mer Lenke til kommentar
AndrewL Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 (endret) www.sveasoft.com Her er det også noe url Endret 25. september 2005 av AndrewL Lenke til kommentar
albe Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Og for en enda bedre, og gratis firmware gå til http://www.dd-wrt.com/ Lenke til kommentar
lars91 Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 vet jeg er litt uttafor men hva er firmware? og hva brukes det til? Lenke til kommentar
albe Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 vet jeg er litt uttafor men hva er firmware? og hva brukes det til? Det er programvaren (operativsystemet) som styrer ruteren. Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Til alle som tror at å øke sendestyrken på routeren gjør verden til et bedre sted: Det hjelper ikke stort siden Wlan er toveis og signaler må gå begge veier, altså må nettverkskortet som kobler seg opp også sende like sterkt for at det skal være noen nytte. Dessuten må dere huske på at om dere stiller opp sendestyrken så har dere egentlig ikke lov til å bruke den i Norge. Tenk om alle skulle sende så kraftig, da hadde det vært helt håpløst med wlan i områder med masse folk tett sammen. Lenke til kommentar
albe Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Vel. Jeg har øket sendestyrken litt, og det hjelper bra. Det hjelper da på mottak av signaler, og internett-browsing består stort sett av dette. Men man må fortsatt ha kontakt ved sending også da;) Men hvis man først har kontakt, går nedlastning raskere og mer stabilt ved høyere sendestyrke. Men man bør jo holde seg til lovlig nivå. Linksys'en kan justere sendestyrke fra 0 - 251mW. 28 er default. Jeg er rimelig sikker på at det er lov med mer enn 28 i Norge. Men 251 er nok i meste laget. Noen som vet hva som er øvre lovlige grense i Norge? Jeg kjører på 60mW og er fornøyd med det. Skrur man for høyt så får man også et varmeproblem i ruteren. Og de små antenne som følger med sliter nok med å få utnyttet veldig høy senderstyrke. Lenke til kommentar
knut Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 20 dB EIRP er maks lovlig her i Norge. Det vil si 100 mW inkludert gain i antenner. WRT54G har 2 dBi antenner, noe som vil si at den høyeste sendestyrken du kan ha på enheten er 18 dBm (64 mW) Lenke til kommentar
albe Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 ...... den høyeste sendestyrken du kan ha på enheten er 18 dBm (64 mW) Jøss... Da er jeg jo lovlig da Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 (endret) altså 100 mW er lov men routeren er på 28 default? Kan jeg endre dette med linksys egen siste firmware? Jeg kunne ikke finne det men. Jeg prøvde å innstalerte wrt saken men da klikka den. Er det noen spesiell måte å innstalere wrt? Jeg lasta ned en del filer og prøvde forskjellige men de virka ikke. Fikk error ganske fort. edit..ja øø 64 mW da. Endret 25. september 2005 av Åsmund Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 sjekk her sveasoft sin Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 (endret) takker. oppgradert nå og satt mW til 64, men merka ikke noen forskjell. har sikkert noe med usb dongelen. er egentlig ikke fornøyd med rekkevidda. Endret 25. september 2005 av Åsmund Lenke til kommentar
knut Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Man merker ikke stor forskjell mellom 50 mW og 251 mW egentlig. Har satt opp en link på 100 meter uten fri sikt, to vinduer, en yttervegg og et tre i veien med en Asus WL-500g og en WRT54g satt opp med WDS mellom seg. Dette fungerer overraskende godt, men antenneposisjonen har langt mer å si enn sendestyrken. Et par cm kan utgjøre alt fra et stabilt signal til å være helt uten signal i det hele tatt. Men økningen fra rundt 15 dBm og til 18-20 dBm merkes derimot ganske godt på denne avstanden. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 (endret) vel, jeg sitter i vedskjulet/verkstedet nå etter å ha satt antennene litt mer rett opp. routeren er oppunder taket så det er liten plass til antennene. fikk bare såvidt kontakt der. jeg legger ut en film jeg for enkelhetens skyld. www.aasmund.mscon.net/DSCF1281.AVI burde jeg få internettkontakt i vedskjulet? tenkte fks sette opp webcam mens jeg lager modellfly. så kan broren min studere. Endret 25. september 2005 av Åsmund Lenke til kommentar
knut Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Den står nok litt langt inne i huset, vil anbefale deg å plassere den så langt ut mot yttervegg som mulig om du ønsker at det skal fungere. For at det skal funke over lange avstander er det viktig at antennene er plassert likt i forhold til hverandre. For å gjøre det enkelt vil det da være enten horisontalt eller vertikalt. Siden du har et USB-kort er det ikke så lett å få til, eller vite om antennen er horisontal eller vertikalt. Det lureste ville nok vært å skaffe en wrt54g til og bruke sveasoft eller ddwrt firmwaren og sette det opp i WDS. Men det er lite sannsynlig at det vil funke så bra uten å sette den wrt54g du har nå nærmere yttervegg. Lenke til kommentar
stylus Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Er DD-WRT gratis? Er det noen som har en alternativ link til nettstedet? Får ikke kontakt med denne siden. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 DD-WRT er gratis, fikk greit opp siden her. Anbefaler gjerne også Hyperwrt som jeg bruker selv. Om oppjustering av effekt så vil jeg nevne at man ikke bør bruke maks effekt. Dette gjør at signalet du sender ut blir forvrengt og at man dermed sannsynligvis får flere biterror i mottakerenden. Utgangstrinnet/kjøling er heller ikke designet for denne effekten slik at du kan ødelegge det over tid. WRT54 fungerer best i området 1-75mW. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Er DD-WRT gratis?Er det noen som har en alternativ link til nettstedet? Får ikke kontakt med denne siden. 6251348[/snapback] Siden hadde litt nedetid fra i går kveld til tidlig på dagen i dag. 100% running and kicking now Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå