Gå til innhold

Dette krever turboneger for en konsert.

War

Anbefalte innlegg

du overedriver noe jævli da. er faktisk ikke så mye når du tenker på hvor ettertraktet og store turboneger er, og at det er et helt crew som skal ha mat og drikke+ diverse

det med speilene kan være et rituale som de har elns? er sikkert en grunn til at de vil ha det :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De har listen klar på forhånd. Dessuten er det mye lettere for dem om arrangøren ordner dette, så slipper de å dra masse kasser øl, og tre speil i helfigur med seg rundt. De har nok bagasje allerede.

Arrangøren kan jo selvfølgelig velge å ikke signere kontrakten hvor det står hva de skal ha, men da vil de nok ikke spille heller.

Endret av sluffy
Lenke til kommentar

På sine raidere krever det kristne rockebandet Silver fem pene massasjejenter backstage. De ønsker også truser, sokker, alkohol, sigaretter, te og dundersalt.

Må innrømme at begge brødrene mine spiller i silver, makan til tullinger har de blitt også.

Seriøst?

Dette var fleip, ikke sant? :wow:

Endret av hilram
Lenke til kommentar

Jeg så den lista i avisen i går, det er jo helt sykt.

+ at det er mange norske artister som krever hasj og narkotika.

Men flesteparten av de norske som krever hasj, har utenlansk bakrunn.

Synes den lista var helt ok jeg. Listene til j-lo og britney og alle de der er LANGT værre

Så er jo J-lo og Britney litt større en Turboneger også da. :roll:

Endret av MacCy
Lenke til kommentar

På sine raidere krever det kristne rockebandet Silver fem pene massasjejenter backstage. De ønsker også truser, sokker, alkohol, sigaretter, te og dundersalt.

Må innrømme at begge brødrene mine spiller i silver, makan til tullinger har de blitt også.

Seriøst?

Dette var fleip, ikke sant? :wow:

hva er fleip?

nei alt i den posten stemmer

Lenke til kommentar

Blir så provosert av å lese mange av svarene her.

Det mange ikke tenker på er at å spille konserter faktisk er jobben til Turboneger og alle andre store band/artister.

OK, det er kanskje litt mye alkohol, men alt det andre er da helt greit. Tre speil i helfigur? Har dere sett Turboneger live (og på bilder, for den saks skyld), vet dere at gutta fokuserer mye på image. Tenk dere da hvis de skal stå i kø for å trenge seg inn på et lite bad med kanskje et lite speil for å ordne seg før konserten. De må jo se at klærne og sminken sitter ordentlig på.

Og kjøpe tingene selv? Som regel rekker man å kjøre til konsertstedet, rigge scene, ha lydprøve, spise, og gjøre seg i stand til konserten før man skal på. En turné er ikke en shoppingtur, og heller ikke mye fritid. Det er jobb.

Man kan se på innholder på hospitality ridern som en del av lønna. Og som tidligere nevnt, denne får man tilsendt samtidig med teknisk rider før man skriver under noe som helst. Og å gå ut med hele eller deler av kontrakten regnes som kontraktbrudd.

Så i det hele tatt var det utrolig uprofesjonellt å gå ut med dette til avisene. Ganske barnslig spør du meg. De burde heller tatt det opp med bookingbyrå/management før de skrev under kontrakten. De fleste band er nok villige til å fire på kravene hvis det er vanskelig for arrangør å gjennomføre.

Lenke til kommentar
Litt av en konsert om de er dritings på scena.

Synnes fortsatt de burde ha kjøpt det inn selv og heller tatt litt mer for spillejobben.

Det er konserten de kommer for , ikke drikke seg full.

Som jeg skerv tildligere så betales raideren av overskudet etter konserten. Så de betaler jo dette på en måte selv. Etter raideren er oppgjort, så splitter turbo og konsertarrangøren pengene som er igjen etter det.

Lenke til kommentar
Kan fortelle at den saken dette gjaldt, ble avgjort i dag, og det blir til at Turboneger opptrer som planlagt. Ottamartnan ga til slutt etter for kravet. Dessverre, må man vel si. Hadde håpa at de ikke lot seg presse så lett. :thumbdown:

Å nei, så synd. Tenk hvor fælt det er at de følger kontrakten de har skrevet under på. Hva kommer til å skje med verden nå?

Lenke til kommentar
Kan fortelle at den saken dette gjaldt, ble avgjort i dag, og det blir til at Turboneger opptrer som planlagt. Ottamartnan ga til slutt etter for kravet. Dessverre, må man vel si. Hadde håpa at de ikke lot seg presse så lett.  :thumbdown:

Å nei, så synd. Tenk hvor fælt det er at de følger kontrakten de har skrevet under på. Hva kommer til å skje med verden nå?

De strøk ut raideren, skrev under kontrakten og sendte den i retur. De hadde aldri skrevet under på den raideren i utgangspunktet, sånn jeg har forstått det hvertfall. Men godt mulig jeg tar feil...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...