jamescaswell Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Hei... Skal handle ekstern HD og vil gjerne ha forumets anbefalinger på temaet. Primært kikker jeg på disse 2 "La Cie 250GB P3USB2 eller Maxtor One Touch 300 GB " . HD vil nok transporteres litt verden over,,,derfor heller det litt mot La Cie.. Andre forslag mottas med takk. (Disse HD "kabinettene" som selges,,er det et alternativ å slenge inn en "vanlig" HD i et slikt kabinett og bruke den eksternt / portabel?? Hva med strømforsyning / deataoverføring?) Jeg bare spør.... mvh james Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Personlig ville jeg gått for LaCie, har fått den sterkt anbefalt av en kamerat som har 4stk av de, den er også best i test og alt man trenger for å få den i gang følger med,får den for ca 1200kr på Shg. Lenke til kommentar
squabbish Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 (endret) Paradoksalt nok så tror jeg at det står en Maxtor disk i LaCie'en. Men jeg hadde fortsatt personlig valgt LaCie på grunn av at den ser lekker ut. Har selv en Lacie 250, og bortsett ifra at den blir rimelig varm og bråker ganske mye, fungerer den upåklagelig. Endret 25. september 2005 av squabbish Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Link til test her (i pdf format).. Lenke til kommentar
squabbish Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 (endret) Hmmm.. Snodig at den testen sa at LaCie var lydløs. Nå er vel den meste av ulyden jeg merker fra min grunnet vibrasjonsforplantninger, men man kan ikke ta det for gitt at folk skal gå til innkjøp av gummimatte til disken sin heller, så jeg står fast på min erfaring med at den bråker i alle fall merkbart mer enn min forrige "no-name" eksterne. Endret 25. september 2005 av squabbish Lenke til kommentar
toretors Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Den er langt i fra lydløs, men som så mange tester på internett er personene bak dem døve. Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Den er langt i fra lydløs, men som så mange tester på internett er personene bak dem døve. Mine er så godt som lydløse. Bare sånn infomessig så har jeg vannkjøling osv, som gjør meg ganske kresen på lyd. squabbish: Det er en Seagate i LaCien Pass på å kjøpe når de er på tilbud. Lenke til kommentar
_Prime_ Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Paradoksalt nok så tror jeg at det står en Maxtor disk i LaCie'en. Men jeg hadde fortsatt personlig valgt LaCie på grunn av at den ser lekker ut. Har 2stk LaCie 250gb, jeg tror laCie kjøper inn harddisk-partier fra flere produserter. Jeg har hvertfall en WD disk og en Seagate i mine LaCie's. Overall anbefaler jeg disse på det sterkeste, ser lekker ut, stabil, yter godt og prisen er heller ikke avskrekkende. Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Paradoksalt nok så tror jeg at det står en Maxtor disk i LaCie'en. Men jeg hadde fortsatt personlig valgt LaCie på grunn av at den ser lekker ut. Har 2stk LaCie 250gb, jeg tror laCie kjøper inn harddisk-partier fra flere produserter. Jeg har hvertfall en WD disk og en Seagate i mine LaCie's. Overall anbefaler jeg disse på det sterkeste, ser lekker ut, stabil, yter godt og prisen er heller ikke avskrekkende. Jøss, kommer de med forskjellige disker? Lenke til kommentar
jamescaswell Skrevet 26. september 2005 Forfatter Del Skrevet 26. september 2005 Takker alle for bra feedback. Det virker som om LaCie er et trygt og bra kjøp. Iflg testen jeg leste av LaCie så har den ingen vifte installert,,ergo stillegående. Den har derimot "luftehull... Hvor kjøper man disse til best pris? og hvem av nettbutikkene er bra på tilbud? Igjen,,takk for bra feedback !! Seriøst forum. mvh james Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Takker alle for bra feedback. Det virker som om LaCie er et trygt og bra kjøp. Iflg testen jeg leste av LaCie så har den ingen vifte installert,,ergo stillegående. Den har derimot "luftehull... Hvor kjøper man disse til best pris? og hvem av nettbutikkene er bra på tilbud? Igjen,,takk for bra feedback !! Seriøst forum. mvh james Du må nesten se litt rundt på alle kjente butikker. Denne tråden er vel den beste til det formålet: http://forum.overklokking.no/index.php?showtopic=186387&st=0 Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Som jeg nevnte tidligere så har Shg de til under 1200kr nå, det tror jeg er det rimeligste for øyeblikket... Lenke til kommentar
jamescaswell Skrevet 26. september 2005 Forfatter Del Skrevet 26. september 2005 SHG har ikke inne... Har sendt forespørsel om når de venter "innrykk". (Kjørte søk i kelkoo,,men de hadde ikke med SHG i sine resultater...) Noen med erfaringer fra shg? mvh james Lenke til kommentar
faxe Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Lacie sin harddisk inneholder Seagate harddisk og er tilnermet lydløs! Dere som sier den bråker kan bare gå å legge dere Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Lacie sin harddisk inneholder Seagate harddisk og er tilnermet lydløs! Dere som sier den bråker kan bare gå å legge dere ...eller de har fått versjonen med maxtor harddisk. Lenke til kommentar
silentnoise Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Hei! Kan bekrefte alt som er kommet frem. Er segate, er lydløs, i allefall i forhold til iomega, ser bra ut og virker BRA! Anbefales, gå for Porchen ;-) Lenke til kommentar
enden Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Åpnet en LaCie-disk i porche-serien på jobben i dag. Der satt det en Max Line disk fra Maxtor. Denne var veldig stille, så det er tydelig at de ikke plukker billigste dritt til diskene sine. Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Har også en Lacie 250GB. I min sitter det en seagate. Den høres såvidt over resten av pcen ellers er jeg kjempefornøyd. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Hvis det er mye vibrasjon kan dere bruke den matta som følger med i et hovedkort. Slipper den irriterende lyden hele tiden. De Funker ganske bra. Bare brette hele greia. Lenke til kommentar
toretors Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Lacie sin harddisk inneholder Seagate harddisk og er tilnermet lydløs! Dere som sier den bråker kan bare gå å legge dere ...eller de har fått versjonen med maxtor harddisk. Eller vi har god hørsel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå