Gå til innhold

virus -shellex.exe og kernel32.exe

Anbefalte innlegg

På maskinen hjemme fant jeg noe som Norman var virus i en fil som hette Kernel32.exe Kan jeg slette denne filen uten å ødelegge windows?

På maskinen på hybelen fant jeg også virus, denne gangen var det i en fil som hette shellex.exe

Det finnes også henvisninger til denne filen i registry. Kan jeg slette denne henvisningen uten å føkke windows?

Jeg bruker windows XP. Hva slags virus scanner kan jeg bruke som funker bra i XP ?

Hilsen

Karl Kristian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2001-11-29 03:39, aurstad skrev:

På maskinen hjemme fant jeg noe som Norman var virus i en fil som hette Kernel32.exe Kan jeg slette denne filen uten å ødelegge windows?

Du har fått Badtrans: http://securityresponse.symantec.com/[email protected]

Quote:

På maskinen på hybelen fant jeg også virus, denne gangen var det i en fil som hette shellex.exe

Det finnes også henvisninger til denne filen i registry. Kan jeg slette denne henvisningen uten å føkke windows?

Hmmm.... Sikker på at det var virus? Hvilket virus sa Norman at det var? Etter litt googling ser det ikke ut som shellex.exe er et virus. Symantec/Norton og Norman sier heller ikke noe om et virus som benytter shellex.exe. Stringen "Shellex" i registret bør du ikke uten videre slette før du finner ut hvilket virus det i tilfelle er.

Quote:

Jeg bruker windows XP. Hva slags virus scanner kan jeg bruke som funker bra i XP ?

Norton Antivirus 2002. Megabra antivirus! Koster ~440 kjøpt på nettet.

Lenke til kommentar

ShellEX er vell shell extensionen ("Skins") til winXP? Ikke lurt å slette den vil jeg tro. Høres rart ut med virus der, du kunne jo prøve å boote i commandpromt og overskrive den med tilsvarende fil fra XP-cd'en (fila ligger mest sansynlig inne i en av cab filene. (Kan pakkes ut med bla.a winzip) Vet ikke om dette funker men du kan jo teste det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...