aurstad Skrevet 29. november 2001 Del Skrevet 29. november 2001 På maskinen hjemme fant jeg noe som Norman var virus i en fil som hette Kernel32.exe Kan jeg slette denne filen uten å ødelegge windows? På maskinen på hybelen fant jeg også virus, denne gangen var det i en fil som hette shellex.exe Det finnes også henvisninger til denne filen i registry. Kan jeg slette denne henvisningen uten å føkke windows? Jeg bruker windows XP. Hva slags virus scanner kan jeg bruke som funker bra i XP ? Hilsen Karl Kristian Lenke til kommentar
BBC Skrevet 29. november 2001 Del Skrevet 29. november 2001 Quote: On 2001-11-29 03:39, aurstad skrev:På maskinen hjemme fant jeg noe som Norman var virus i en fil som hette Kernel32.exe Kan jeg slette denne filen uten å ødelegge windows? Du har fått Badtrans: http://securityresponse.symantec.com/[email protected] Quote: På maskinen på hybelen fant jeg også virus, denne gangen var det i en fil som hette shellex.exeDet finnes også henvisninger til denne filen i registry. Kan jeg slette denne henvisningen uten å føkke windows? Hmmm.... Sikker på at det var virus? Hvilket virus sa Norman at det var? Etter litt googling ser det ikke ut som shellex.exe er et virus. Symantec/Norton og Norman sier heller ikke noe om et virus som benytter shellex.exe. Stringen "Shellex" i registret bør du ikke uten videre slette før du finner ut hvilket virus det i tilfelle er. Quote: Jeg bruker windows XP. Hva slags virus scanner kan jeg bruke som funker bra i XP ? Norton Antivirus 2002. Megabra antivirus! Koster ~440 kjøpt på nettet. Lenke til kommentar
Dipso Skrevet 29. november 2001 Del Skrevet 29. november 2001 ShellEX er vell shell extensionen ("Skins") til winXP? Ikke lurt å slette den vil jeg tro. Høres rart ut med virus der, du kunne jo prøve å boote i commandpromt og overskrive den med tilsvarende fil fra XP-cd'en (fila ligger mest sansynlig inne i en av cab filene. (Kan pakkes ut med bla.a winzip) Vet ikke om dette funker men du kan jo teste det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå