CurSe Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 (endret) Lurte på en liten ting angående sjåføroppdrag for kompiser. Hvor mye penger burde man kreve når man kjører de rundt omkring? Er ikke noe glad i å være sjåfør pga at enkelte av dem ikke klarer å holde ølflasken i ro, noe som ofte resulterer i ølsøl i baksetet pluss diverse halvfulle ølflasker. En kompis av meg sa at han tar 3kr for hver kilometer han kjører, høres det ut som en grei pris? Bor ute på landet så hvis jeg er sjåfør så blir det minst 10mil tur-retur. Endret 25. september 2005 av CurSe Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Det bensinen koster + noen kroner. Er det folk du ikke kjenner, så tar du bensinpenger + litt til. Er det kompiser som du kjører, så tar du bare bensinpengene. Det er ihvertfall min mening. Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 3 kroner pr km er vanlig kjøregodtgjørelse. Har du tre passasjerer i bilen blir det en hundrings på hver for en strekning på 10 mil. Billigere enn å ta bussen. Det viktigste er at det ikke blir et tapsprosjekt for deg å gjøre folk den tjenesten å kjøre de et sted. Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Så sant så sant. Du skal gå en god del kroner i pluss om du har vært sjofør en hel kveld. En kompis av meg har rekord på 1600 spenn og full tank etter en kveld. (Var dog på 16 mai, så det var en del fulle folk ute som ville hjem) Lenke til kommentar
RIP Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Jeg pleier å ta en 50lapp eller en hundrings, kommer veldig annpå hvem det er og hvor de skal Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Ahh... *Glede seg til å få lappen* 3 kroner pr km er vanlig kjøregodtgjørelse. Har du tre passasjerer i bilen blir det en hundrings på hver for en strekning på 10 mil Skulle jeg kjørt 10 mil, tror jeg nok jeg ville tatt den «vanlige kjøregodtgjørelsen» og ganget den med antall personer... Dvs. at hver person betaler 3 kr. per km. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Regner med du regner 10 mil t/r. Med oppplukking, kjøring osv tar dette fort mellom halvannen og to timer. Det er en del, og bensin koster også. Kompispris: 200. Ikke-kompis-pris: 500. Det ville jeg tatt iaff Lenke til kommentar
RagnarDanneskjold Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Du tar den prisen markedet er villig til å betale. Dermed blir både konsument og produsentoverskuddet maksimert, og dødvektstapet (samfunnstapet) minimalt. 1 Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Hvis markedet ikke er interessert i å betale det forlangende da, RD? Og forøvrig: hæ? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 da kjører du ikke Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 (endret) 3 kr pr kilometer til bilen. 150-200 kr timen til sjåføren. Det samme for returen. Endret 25. september 2005 av buskmann Lenke til kommentar
Anonymouspirate Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 er det vanlig å beregne tur-retur når man "regner seg frem til prisen? tenker hvis det er 2 mil til og 2 mil tilbake, skal man da ta betalt 60kr+ litt til eller 120kr+litt til ? hvis det er kompis!? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå