vegardf Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Har et problem med at den bærbare Pcn min blir varm og slår seg av - for eksempel når den jobber mye over litt tid - som å kjøre antivirustest. Det får jeg ikke gjort fordi den slår seg av før antivirussjekken er ferdiggjort. Hadde trøbbel med vann i data'n for et år siden, men det er først i det siste egentlig at problemet har meldt seg. Regner med at levetiden ikke kommer til å være så fryktelig lenge pga av vannuhellet, men lurer på om det er noe jeg kan gjøre slik at datan ikke slår seg av. Det er en FS d1840 - som i utgpkt blir veldig varm Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Støv kan jo gjøre sitt til at kjølingen blir mindre effektiv. Ellers er det jo mulig å passe på at maskinen har litt lufte rom under. Ellers om problemet vedvarer kan man klokke den ned (grøss). En siste utveg er å vanne den litt. Da kan jeg nesten garantere at varmeproblemet forsvinner. Lenke til kommentar
vegardf Skrevet 25. september 2005 Forfatter Del Skrevet 25. september 2005 Hva mener du med å vanne den? mens den står på og hvordan? Lenke til kommentar
Richie Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Eller så kan du jo alltids kjøpe deg en notebook-kjøler Noen forslag: Coolink Revoltec Titan Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Hva mener du med å vanne den? mens den står på og hvordan? Helle vann på den\legge den i vann. Dette vil føre til at PCen blir ødelagt og varme problemet forsvinner. Lenke til kommentar
vegardf Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2005 Eller så kan du jo alltids kjøpe deg en notebook-kjøler Noen forslag: Coolink Revoltec Titan Har akkurat fått Coollink fra microplex, og funker som hakka møkk, strålende!. takker for hjelpa Lenke til kommentar
jøanas Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Hadde samme problemet med min FS, som stadig skrudde seg av. Jeg fikk tipset å støvsuge baksiden (men forsiktig så du ikke ødelegger vifta). Dette fungerte bra for meg, og pc'en har ikke stoppet siden. Har sett på forumet at støv og shutdown har vært en gjenganger på FS. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 (endret) Problemet kan være at kjølesystemet i PC'n har sugd inn for mye støv, og blitt delvis tett. For å løse det på litt lengre sikt kan du skru opp PC'n og blåse den ren med trykkluft. EDIT: Der var jeg litt sen på avtrekkeren, ja. Kanskje unødvendig å nevne, men blokker vifte(ne) med en nål el.l. mens du blåser/suger rent. Endret 5. oktober 2005 av Ar`Kritz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå