Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvilken usenet server, completiion og hastighet


OeO

Anbefalte innlegg

Har funnet ut at usenet er noe jeg vil betale for.

 

Har prøvd usenetserver.com sitt 3 dagers tilbud og til å starte med var hastigheten fantastisk, 450kb/s stabilt. (sitter på 4mbit linje). Etter en dag sank denne til rundt 100, og var dette eller lavere resten av perioden.

 

Akkuratt nå har jeg betalt for 1 mnd med newshosting.com, og de har enda bedre completion, og lurer også på om de har bedre retention enn unsenetserver.

 

Desverre er hastighetene her litt skuffende, stabilt på 130kb/s.

 

Det jeg lurte på var hvilke servere dere bruker som dere får gode hastigheter på, men god completion, ikke nødvendig med den høyeste retention.

Helst ikke mer enn 15$/mnd, men kan strekke meg litt til...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nå brukt Astraweb sin server i 4 dager, og er så langt veldig fornøyd. Har Telenor Online ADSL Ekstra (4 Mbit), og jeg oppnår så å si alltid full realistisk hastighet (ca. 480 kilobyte/s). Man kan enten kjøpe ubegrenset tilgang for 15 dollar/mnd, eller kjøpe "pakker" på 25GB ($10), 65GB ($25) eller 250GB ($100).

 

Av teknisk info, så oppgis Completion til 99%+, samt at Retention er 25 dager på alle nyhetsgrupper.

Lenke til kommentar

newshosting har 4 connections på unlimited pakken, en connection bør gi mer enn 130KB/s. ganger du det med 4 så bør du få over 500KB/s. offisielt så er retention på newshosting 24 dager, men de holder på å oppgradere servern til 45 dagers retention, så folk har klart å laste ned filer eldre enn 30 dager med newshosting.

fordelen som newshosting har over andre servere er at du kan logge inn med 2 ip'er samtidig. altså 2 personer kan ha 2 connections hver og laste ned samtidig.

 

andre alternativer er

100proofnews.com og newsdemon.com. men har ingen erfaring med disse

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...