Mumiene Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Er det noen her så kan si meg hva dette betyr og hva så kan være årsaken til at jeg får det ERROR:> Can't initiate data transfer Lenke til kommentar
nakor Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Ja, du får ikke opprettet ftp-data tilbake.. Vanligvis (vel kanskje ikke lengere) kommer dette av at port 20 er stengt i en eller annen firewall. Prøv med passiv ftp og se om det fungerer bedere... Lenke til kommentar
jinges Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Quote: Den 2002-08-15 22:58, Mumiene skrev:ERROR:> Can't initiate data transfer Vanligvis når jeg hører om folk som har problemer med "denne" feilen er det folk som sitter på et LAN routet til Internett hvor NAT er i bruk, og da fra folk med DSL abn. :smile: Problemet kan være (og er vanligvis i dette tilfellet) at du ikke har sotte opp porter inn til maskinen din som du kan bruke til FTP. Det du kan gjøre er å sette overførings modus til passiv (om serveren du er koblet opp til støtter dette), eller sette opp porter/ip på router og i FTP program. Lenke til kommentar
Mumiene Skrevet 15. august 2002 Forfatter Del Skrevet 15. august 2002 Problemet er at den er i Passiv Mode og jeg bruker CuteFTP vist det hjelper dere litt Ellers takker jeg for at dere hjelper Lenke til kommentar
nakor Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 Den 2002-08-15 23:44, Mumiene skrev: Problemet er at den er i Passiv Mode og jeg bruker CuteFTP vist det hjelper dere litt Ellers takker jeg for at dere hjelper Problemet er nok, siden du kommer in, ftp-data delen. Siden du bruker passiv mode, så vil serveren sende deg (eller rettere ftp clienten) beskjed om hvilken port den lytter på, og så vil clienten prøve å koble seg opp til den porten. Hvis du har en ftp klient som kan vise log over kommunikasjonen med serveren så vil du kunne se en 227 respons som forteller deg hvilken port dette skulle være. Så kan du jo manuellt prøve å telnet'e deg til porten for å se om du kommer fram. Og skulle du ikke komme fram så er nok trafikken sperret i en eller annen firewall og/eller proxy. Hvis du får tak i loggen, så kan du jo legge dem med her, men husk først å fjerne eventuelle passord, brukernavn og hostnavn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå