Gå til innhold

Dell. Spar penger, kjøp direkte. Blir vi lurt?

Anbefalte innlegg

Bare for å ta et O/T spørsmål: Vil dere krangle på at det er 5 års reklamasjonsrett på en bærbar hp?

Ta det med reklamasjonsavdelingen :!:

Det jeg kan si er at reklamasjonssaker vurderes individuelt, og at reklamasjoner har gått gjennom på utstyr over 2 år ;) Men at èn reklamasjon går gjennom betyr ikke automatisk at alle gjør det. Hver enkelt reklamasjonssak må naturligvis vurderes for seg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får vel ikke 5 års reklamasjon på alle deler på en laptop, de fleste produsenter gir deg avslag på deler som optisk stasjon, hdd og i/o plugger som tex strøm/usb pga slitasjen og de er utsatt for slag/press/hårdhendt bruk. Det er tross alt et produkt som er bærbart og blir utsatt for mye mer enn en stasjonær pc.

På en stasjonær er det mye lettere å få godkjent reklamasjon på slike ting, er min erfaring ivertifall.

Hva har dere andre erfart?

(litt off topic dette men...)

Lenke til kommentar
Det er nå ikke så vanskelig å oppdatere en Dell-maskin, siden de bruker standard-komponenter for det meste i dag. RAM, disker, skjermkort osv er alt standard.

Det stemmer at utstyr/deler er dyrt hos Dell i likhet med andre produsenter, men det er fullt mulig å diskutere pris med dem. Når jeg kjøpte min XPS2 og så hva ram-oppgraderingen kostet hos den var jeg bestemt på å kjøpe den et annet sted. Men etter litt pruting fikk jeg 2GB til en pris jeg kunne leve med...

Geir :)

Nåja.. lest om folk som har kjøpt kontormaskiner (stasjonær) og vil hive inn et skjermkort etter en stund...

...da oppdager de at hovedkortet ikke er utstyrt med AGP port.

Dell bruker som regel bare mATX kort, og av en veldig strippet type (få tilkoblinger)

Lenke til kommentar
Du får vel ikke 5 års reklamasjon på alle deler på en laptop, de fleste produsenter gir deg avslag på deler som optisk stasjon, hdd og i/o plugger som tex strøm/usb pga slitasjen og de er utsatt for slag/press/hårdhendt bruk. Det er tross alt et produkt som er bærbart og blir utsatt for mye mer enn en stasjonær pc.

Nå vet jeg ikke noe om hvordan andre produsenter gjør det, men som sagt, hos oss vurderes hver enkelt sak for seg. Men som Alastor sikkert har erfart, er enkelte ting enklere å reklamere på enn andre :p

Lenke til kommentar
Det er nå ikke så vanskelig å oppdatere en Dell-maskin, siden de bruker standard-komponenter for det meste i dag. RAM, disker, skjermkort osv er alt standard.

Snip...

Nåja.. lest om folk som har kjøpt kontormaskiner (stasjonær) og vil hive inn et skjermkort etter en stund...

...da oppdager de at hovedkortet ikke er utstyrt med AGP port.

Dell bruker som regel bare mATX kort, og av en veldig strippet type (få tilkoblinger)

Det er nå en hel annen problemstilling. Kjøper du en maskin uten oppgraderingsmuligheter kan du skylde deg selv. Så lenge Dell har maskiner i alle kategorier fra on board Intel Graphics til 7800 GTX SLI står det folk fritt å velge det som passer dem best etter behov og lommebok. Man får gjøre hjemmeleksen først.

Alle de stasjonære Dell maskinene vi har hatt her har vært oppgraderbare, fra min første 120 MHz (som fasktisk het XPS) og oppover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...