Lasse 90 Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Har en gammal haug av en pc som jeg hadde tenkt til å få igang og kjøre linux på. Men når jeg skal starte opp så kommer det disk boot failure. Ikke så rart siden jeg ikke har operativsystem på harddisken. Men cd-romen funker heller ikke. Har prøvd 2 stykk. Men det skjer ingen ting. Lyser ikke eller noe. Hva kan være galt? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Kanskje du må ha oppstartsdiskett? Lenke til kommentar
Lasse 90 Skrevet 25. september 2005 Forfatter Del Skrevet 25. september 2005 Hva slags oppstart diksett tenker du på da? Bare finne en på ultimate boot disk siden eller noe? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Hvis du lastet ned Linux, så vil du nok kunne finne oppstartsdisketter på siden. Hvis ikke kan du finne her. Lenke til kommentar
Lasse 90 Skrevet 26. september 2005 Forfatter Del Skrevet 26. september 2005 Nå veit jeg ikke hva som har skjedd her. Jeg skulle prøve å starte opp maskinen for å se om jeg kunne gjøre noe i bios. Men maskinen startet aldri Har ikke gjordt noe tull med den. Den gikk da jeg satte den bort for en uke siden. Når jeg prøvde å starte den nå så skjedde det ingen ting Ingen vifter eller noe. Hjelp! Lenke til kommentar
Lasse 90 Skrevet 28. september 2005 Forfatter Del Skrevet 28. september 2005 Ingen som kan svare? Lenke til kommentar
Xch0rp Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 sjekk alle ledninger.....se at alt har strøm og at alt e koblet i riktig.... vet ikke om dette hjelper...tviler litt men du kan resette cmos det e altid en god ting eller så må du jo gå inn i bios og sette cd romen som first boot device elns...den må ihvertfal boote før hdd for meg høres det ut som noe tull med psu (strømmforsyningen) kan jo prøve med en annen ...det skader ikke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå