Gå til innhold

Full HD... nytt kabinett?

Anbefalte innlegg

Hei,

hva gjør dere når Harddisken(e) begynner å gå full, og det ikke er plass for nye HD'er?

Jeg har 2 stk S-ATA disker, som begynner å bli rimelige fulle nå.... :blush:

Kabinettet mitt har bare plass til 2 disker etter hva jeg kan se... så hva nå? Game over? :no:

3 alternativer?

-Bytte til større kabinett? Finns det noe miditower (har det nå) som har plass til 3-4 harddisker?

-Bytte ut diskene med noen større, og overføre dataene til de?

-Kjøpe ny ekstern harddisk? UBS? Hvordan er hastighetene på de ifht interne disker?

Takk for råd og innspill!!

Kan ikke leve med full HD for lenge!! :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du plasser til CDroms ledige? du finner lett adaptere som lar deg installere HDer i disse... eneste du egentlig trenger er noen metall skinner...

har du ikke det, så ville jeg anbefalt ett nytt kabinett ja. eksterne harddisker er ikke til å leve med i lengden imho...

Lenke til kommentar

Hei,

takk for svar. Den siste løpsningen fra Microplex var ikke dum... :yes:

Er ikke hjemme nå, så jeg husker ikke 100% hvordan det ser ut der inne, men skal sjekke om det er plass!

Har dette kabinettet: H600B Aopen Case ATX Tower Black 350W PSU USB 2.0 Silent PSU

Hovedkort: ASUS A7N8X Deluxe v2.00

Har 2stk DVD/CD spillere, og 2 stk HD'er, da er det vel ikke plass til mere i det kabinettet?

Mener å huske at det ikke er flere ledige porter på hovedkortet også, til å koble til nye S-ATA disker. Tror det var bare 2 porter på kortet.

Lenke til kommentar

openside8ei.jpg

Hei Snekker'n,

er det boks "1" du snakker om? Nå er jeg som sagt ikke hjemme for tiden, og det er et par uker siden jeg såg inni der, men lurer på om det ikke stod noe der... kan det være power supply'en?

Eller hva kan det ha vært der...? PSU'en er kanskje #5...? :blush:

Har forøvrig en floppy også.. sa da ryker det vel en HD-plass der også... :hmm:

Endret av Cy_19
Lenke til kommentar

PSU'en er 5 ja. og ja, han snakker om boks 1 :)

Kanskje den er mulig å ta ut og man har funnet ut at man ikke trenger den og kastet? Gudene vet at jeg har bomma grovt på slikt tidligere iallefall..

"meh, denne dingsen kan ikke være brukanes?"

Tada! 2 år senere.

"D'oh!"

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Nå har jeg vært hjemme og sjekka problemet jeg mente å huske med at det ikke var plass til noen disk i den nederste boksen..., det står en Aopen Cold Cathode Fluorescent Lamp i bunnen på maskina, og den går litt inn i den boksen... kan kanskje flyttes litt... :)

openside8ei3po.jpg

Men så til spørsmålet:

Hvor skal evt de 2 IDE diskene tilkobles? Hvilken type kobling er det snakk om?

1747678_640.jpg

Lenke til kommentar

kjøp deg heller et harddiskkabinett som du kan putte en vanlig, intern harddisk i. langt mer fleksibel løsning, da kan du ta med deg hele disken og pluggen den inn i en annen pc med usb- eller firewire-tilkobling. veldig hendig! :)

men for å svare på det du faktisk spør om nå; du trenger antageligvis et kontrollerkort for å koble til flere disker. finnes for ide - og antageligvis også for sata. lykke til! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...