Gå til innhold

Flash eller dreamweaver?

Anbefalte innlegg

Håper noen kan hjelpe meg!!

Kjæresten min og jeg har veldig lyst på nytt design på siden vår

(http://www.kaylo-flat.com), men hun stiller så store krav til min lille kompetanse for webdesign.

Hun ser for seg en fremside som en sammenlagt bok, med bilde av meg, henner og hunden vår midt på siden. Når da noen trykker på boken skal den åpne seg og linkene skal ligge over boken (ikke inn i boken) og boken ska bla for hver link vi trykker på. Boken skal ikke dekke hele siden, vi skal se tydelig at det er en bok, da vil det si at vi må ha "luft" mellom boken og sidene rundt, også luft rundt knappene på menylinjen.

Noen som skjønner hva jeg prøver å beskrive her? Problemet er at jeg har ikke peiling overhodet hvordan jeg skal klare å designe dette... Bruker photoshop 7.0 og dreamweaver mx 2004....

Håper på svar!

Endret av Sunroad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden jeg er håpløs i engelsk (dessverre virkelig håpløs), har dere tips om gode flash sider der jeg kan få hjelp til å lage en slik bok som blar sider? Siden det er det hun er ute etter, tenkte jeg at jeg bør prøve å gjøre et lite forsøk om ikke annet!! Har ikke jobbet med flash i det hele tatt tidligere, så jeg er skikkelig grønn!

Lenke til kommentar

Kanskje ikke så lurt å sette opp en sånt prosjekt hvis du er helt grønn i Flash. Lær deg litt basics. --> Flashkit.com.

Der har du masse ferdiglagde filmer som du kan laste ned .fla-filen på og se hvordan den er bygd opp. Tror du kommer til å få behov for mye Actionscripting i den boken du beskriver, og det er ikke bare bare å få til for en Newbie :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...