FM Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Hei. Har nettopp bygget en PC og alt fungerer greit, men Harddisken min, av type Samsung SpinPoint P80SD 80GB SATA2, finner ikke PC-en når jeg booter. Så trykker jeg ctrl+alt+del og rebooter og da finner PC-en harddisken. Er veldig irriterende å måtte restarte PC-en hver gang jeg skal skru den på. Noen som vet hvordan PC-en kan finne harddisken med en gang? På forhånd takk... Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Kanskje du trenger drivere til SATA? Eller innstillinger til SATA? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Høres ut som BIOS gir opp for fort, disken bruker jo litt tid på å bli klar. Sjekk om du finner en innstiling i BIOS for å vente litt. Kanskje du har slått av floppy seek eller andre ting for å boote kjapt? Lenke til kommentar
FM Skrevet 25. september 2005 Forfatter Del Skrevet 25. september 2005 Høres ut som BIOS gir opp for fort, disken bruker jo litt tid på å bli klar.Sjekk om du finner en innstiling i BIOS for å vente litt. Kanskje du har slått av floppy seek eller andre ting for å boote kjapt? Jeg prøvde å ta på floppy seek, men det hjalp ikke. Jeg har også prøvd å øke “Delay IDE initial (Secs)”, uten hell. Hva mer kan jeg prøve å stille på? (har ikke så god peiling på BIOS) Kanskje du trenger drivere til SATA? Eller innstillinger til SATA? Synes det virker litt merkelig da PC-en alltid finner harddisken når jeg rebooter. Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 mulig kortet ditt ikke tar sata2 disken, se om du finner jumper for 150 instillingen ( sata1) bak på hdd Lenke til kommentar
FM Skrevet 25. september 2005 Forfatter Del Skrevet 25. september 2005 mulig kortet ditt ikke tar sata2 disken, se om du finner jumper for 150 instillingen ( sata1) bak på hdd Mulig du har rett. Det er et slikt kort. Hvor skal jeg lete og hva skal jeg gjøre. Det eneste jeg ser bakpå harddisken er strømkontaken, sata-kontakten og 8 små pinner som stikker opp. Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 (endret) se om du finner informasjon på disken der jumper skal stå, edit : jumper skal stå ::|: Endret 26. september 2005 av LA8464 Lenke til kommentar
FM Skrevet 25. september 2005 Forfatter Del Skrevet 25. september 2005 se om du finner informasjon på disken der jumper skal stå, det er mulig selvinnstillende uten jumper 300>150 som innstilles i bios ? ser kontrolleren er 150 på kortet. edit : jumper skal stå ::|: Beklager, men jeg må bare si det: HÆ? Du har tydligvis mye bedre greie på dette enn det jeg har. Kan du prøve å forklare en gang til? På forhånd takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå