Klorin Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 Jo, virker på meg som ting og tang skulle være riktig da. Modemet reagerer på at PC'en prøver å søke og Nettverkskortet ditt har detected 10mbit. Enten er ikke adsl aktivert for linja di, eller feil på modemet, eller nettverkskortet ikke kompatibelt med modemet. Ett sted jeg monterte fikk jeg ikke kontakt selv om nettverkskortet virka fint i nettverket ellers. Satte inn ett annet kort så virka det. Men det var ett unikt tilfelle. Dette er veldig sjelden så jeg tror du kan utelukke det. Holder en finger på at linja ikke er aktivert. Dette burde de lett kunne se på kundeservice. Har ikke de oppe hele døgnet? Lenke til kommentar
Triger Skrevet 16. august 2002 Forfatter Del Skrevet 16. august 2002 Quote: Den 2002-08-16 03:00, klorin skrev:Jo, virker på meg som ting og tang skulle være riktig da. Modemet reagerer på at PC'en prøver å søke og Nettverkskortet ditt har detected 10mbit. Enten er ikke adsl aktivert for linja di, eller feil på modemet, eller nettverkskortet ikke kompatibelt med modemet. Ett sted jeg monterte fikk jeg ikke kontakt selv om nettverkskortet virka fint i nettverket ellers. Satte inn ett annet kort så virka det. Men det var ett unikt tilfelle. Dette er veldig sjelden så jeg tror du kan utelukke det. Holder en finger på at linja ikke er aktivert. Dette burde de lett kunne se på kundeservice. Har ikke de oppe hele døgnet? Jo det hadde de visst. Ringte dit nå og snakket med en person som var ganske så sikker på at det var gjort en feil når montør aktiviserte linjen. Tar kontakt med 145 igjen i morgen så regner jeg med at dette løser seg. Takker så mye for tips :smile: Lenke til kommentar
Triger Skrevet 16. august 2002 Forfatter Del Skrevet 16. august 2002 Tar tilbake alt jeg har sagt om Telenor. Feilen er nå rettet og linjen er oppe & går Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 Hmpf... bare så det er sagt: Når ei adsl linje skal opp, er det mere som skal gjøres før det er klart. Etter at selve modemet er innstallert, må sambandet rutes. Dette blir som regel gjort 1-2 dager etter modem innst. Derfor funker det ikke med en gang montør har vært ute. Så vet dere det :wink: Lenke til kommentar
Xqtor Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 Det blir bl.a. nevnt at man ikke skal klage på Telenor ved første anlednigng o.s.v. Dette er jeg helt enig i - alle leverandører møter på ett eller annet tidspunkt på problemer. Men det er noen andre ting som blir nevnt her som ikke er helt riktige. Det ble sagt at Telenor har best dekning : BlueCom leier linjer av Telenor og CatchCom, noe som gjør dem til en av leverandørene med best dekningsgrad på ADSL i Norge. I tillegg benytter ikke BlueCom PPPoE, men TCP/IP over Ethernet. Dette betyr enklere installasjon og konfigurering, samt at man slipper å installere tredjeparts programvare eller noen som helst form for drivere på maskinen - det vil si mindre ressurskrevende. Jeg installerte ADSL fra BlueCom i mai i år og det gikk så det suste - det er nesten enklere enn å koble to maskiner i nettverk. BlueCom krever heller ikke telefonabonnement for å få ADSL, bare at linjen er der selvfølgelig. Uten telefon koster abonnementet kr 100,- x-tra i måneden. (Vanlig PSTN koster 159,- og ISDN koster 235,-) Når det gjelder bindingstid hos Telenor er nok ikke dette noe som er umulig å løse - det går sikkert an å bruke kjøpsloven... Forøvrig får kunder hos Telenor gratis installasjon ved bytte til BlueCom. Så ta en titt på http://www.c-soft.no/adsl.html Lenke til kommentar
engkje Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 Telenor 1. De som sitter på support kan ikke det de supporterer. Eks. Bærbar oppkobling med mobil. IR.. (ga opp). ADSL - klarte ikke å finne feilen. (linjefeil). ISDN - klarte ikke å koble opp en person med isdn telefon uten isdn kort i pcen. Fant ikke feilen.... insallerte driveren på nytt og vips.... 2. Kan ingen ikke noe om andre os en Windows. 3. RASPPPOE - hva er vitsen. 4. Blodpris på alle tjenester. 5. Kundebehandling når man kommer til en på kundeservice. Sitter du på kundeservice må du ikke bare ha pc kunskap men du må også kunne veilede kunden til å gjøre endringer på sin pc.... er det ikke derfor dere sitter der??? ---------------------------------------------- Har nå sakt opp alt fra telenor og gått over til konkurrentene. Er strålende fornøyd. Har sakt opp isdn, adsl og mobil....... Nei telenor har langt igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå