Triger Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Etter å ha ventet leenge på ADSL så kom egentlig dagen da hvor Telenor skulle aktivisere linjen min. Kommer hjem blid og fornøyd og skal teste den nye linjen Men hva møter meg, jo Nokia modemet blinker "dsl" mot meg og det lar seg ikke gjøre å koble seg opp :sad: Har etter dette ringt kundeservice hos Telenor tre ganger i kveld. To ganger ble det sagt at jeg skulle jeg bli ringt tilbake (noe som enda ikke har skjedd) og tredje gangen ble det sagt at dette burde jo virke ettersom linjen jo var aktivisert Dette blir sikkert ordnet på et vis om en uke eller fire, men jeg må si at kundeservice hos Telenor ikke er verdt fem flate. De skjønner jo ingen ting jo :sad: Lenke til kommentar
Xqtor Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Du burde droppe hele Telenor-greiene og bytte til BlueCom i stedet! Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Eller hvorfor ikke bytte til NextGenTel (om mulig). Det er jo uansett best... (sjekk priskalk. på dinside...) Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Quote: Den 2002-08-16 00:15, L03VIk skrev:Eller hvorfor ikke bytte til NextGenTel (om mulig).Det er jo uansett best... (sjekk priskalk. på dinside...) Telenor har best linje (du for mer enn hva du betaler for) Lenke til kommentar
president Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Når du har ringt Telenor 3 ganger på samme kveld har de jo knapt fått muligheten til å ringe deg tilbake. Kan jo være at det ikke er noen som kan fikse det på kveldstid uansett, litt overdrevet å skjelle ut kundesupporten fordi de ikke kan hjelpe deg på straksen når du knipser med fingrene? Prøvde å ringe NGT her om dagen, måtte bare gi opp etter tre forsøk. Plent umulig å komme igjennom. Hos Telenor kommer du iallfall igjennom på telefonen, så ikke si at Telenor er noe dårligere på support, i virkeligheten er det tvertom. Lenke til kommentar
Triger Skrevet 15. august 2002 Forfatter Del Skrevet 15. august 2002 Quote: Den 2002-08-15 23:59, Xqtor skrev:Du burde droppe hele Telenor-greiene og bytte til BlueCom i stedet!Sjekk http://www.c-soft.no/adsl.html Du sier noe, men har vel bindingstid hos Telenor så jeg må vel vente til den er over. Lenke til kommentar
Triger Skrevet 15. august 2002 Forfatter Del Skrevet 15. august 2002 Quote: Den 2002-08-16 00:15, L03VIk skrev:Eller hvorfor ikke bytte til NextGenTel (om mulig).Det er jo uansett best... (sjekk priskalk. på dinside...) Dessverre ikke mulig her jeg bor. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Her er det ingenting som tilsier at det er en minste feil fra Telenor sin side..dere må da ikke hoppe til den konklusjonen med en gang noen sliter med å sette opp ADSL-linja si. Det kan vel like godt være brukern som har kobla feil, software som ikke er som det skal enda, nettverkstrøbbel (han har ikke sagt om han har flere maskiner enda) osv osv. Det at kundeservice ikke ringte ham tilbake kan jo komme av mange ting. Hvis han opptrer veldig uhøflig er det ingen som kommer til å ringe opp. Har jobbet på TN Mobil KS. Hvis det er en veldig travel kveld med få på vakt kan det også være grunnen. Ikke bare gå i "kill telenor"-mode og be ham bytte lev. med en gang. Prøv heller å hjelp fyren istedet for at han må vente i nye 2-3 uker på enda ett modem/ruter from NGT. Og heller ikke ta det for gitt at alle har store valgmuligheter mht. leverandør. Telenor er størst og har bygd ut mest. That's life. _________________ ---- "Gjort er gjort og spist er spist" sa elgen i Hakkebakkeskogen under våpenhvilemøtet mellom Mikkel Rev og de andre dyra. >www.dragonforce.com/sound.html < ! Metalium ruler også. [ Denne Melding var redigert av: Bitex på 2002-08-16 01:19 ] Lenke til kommentar
Triger Skrevet 15. august 2002 Forfatter Del Skrevet 15. august 2002 Quote: Den 2002-08-16 00:28, lavizh skrev:Hmm, har du ventet en stund? ... Nokia modemet trenger ca. 1min boote-tid etter det har blir slått på ... Jepp, jeg har ventet. Det som skjer er at dsl lampen blinker en 3-4 ganger for så å slokke. Nå har modemet stått på i hele kveld og dette gjentar seg hele tiden med jevne mellomrom. Lenke til kommentar
Triger Skrevet 15. august 2002 Forfatter Del Skrevet 15. august 2002 Quote: Den 2002-08-16 01:11, president skrev:Når du har ringt Telenor 3 ganger på samme kveld har de jo knapt fått muligheten til å ringe deg tilbake. Vel, når det de selv som sier at jeg skal bli oppringt innen tre timer så regnet jeg med at de mente det. Quote: Kan jo være at det ikke er noen som kan fikse det på kveldstid uansett, litt overdrevet å skjelle ut kundesupporten fordi de ikke kan hjelpe deg på straksen når du knipser med fingrene? Jeg har ikke skjelt ut ks, men opptrådt høflig ved hver samtale. Har heller ikke regnet med hjelp på straksen. Jeg reagerer på at de som tar telefonen på ks "løser" problemet med å si at de skal få noen til å ringe opp innen så så lang tid uten at dette skjer. Quote: Prøvde å ringe NGT her om dagen, måtte bare gi opp etter tre forsøk. Plent umulig å komme igjennom. Hos Telenor kommer du iallfall igjennom på telefonen, så ikke si at Telenor er noe dårligere på support, i virkeligheten er det tvertom. NGT kjenner jeg ikke til. Sier ikke at hele Telenor sin support er dårlig, bare at denne opplevelsen etter kl. 16.00 ikke var bra. Det hører med til historien at jeg ringte feilmeldingen 145 der de har oppe til 23.30. Der var det en hyggelig dame som ringte meg tilbake etter noen minutter og sa hun hadde målt linjen min. Der var det en feil som hun la inn melding på skulle rettes. Da ble jeg fornøyd. Jeg krevde ikke at noen ting skulle ordnes i kveld, ville bare at noen fra Telenor faktisk tok tak i saken.. Lenke til kommentar
Klorin Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Hvor stopper det opp da? Er kommer du ikke på nett eller er det noen driver som feiler? Bruker du cd'en fra Telenor eller bruker du den tyske RASPPOE driveren? Den sier fra om du har kontakt med serveren. Lenke til kommentar
Triger Skrevet 15. august 2002 Forfatter Del Skrevet 15. august 2002 Quote: Den 2002-08-16 01:36, klorin skrev:Hvor stopper det opp da? Er kommer du ikke på nett eller er det noen driver som feiler? Bruker du cd'en fra Telenor eller bruker du den tyske RASPPOE driveren? Den sier fra om du har kontakt med serveren. Jeg kommer ikke på nett. Nokia modemet prøver å opprette forbindelse (dsl blinker) når jeg slår det på, men lampen slokker i stedet for å lyse hele tiden slik den iflg. manualen skal når ADSL forbindelsen er oppe (da tenker jeg på fra splitteren til modemet). Jeg har XP og bruker ikke CD'en eller RASPPOE. Jeg bruker XP sin innebygde oppkobling/driver. Denne gir meg feilkode 678: "The remote computer did not respond" når jeg prøver å koble opp. Lenke til kommentar
Klorin Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 hmm.. Har du prøvd å låse nettverkskortet til 10 mbit og half duplex? Auto config virker ikke alltid hvis noe krever 10mbit. Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 Quote: Den 2002-08-16 00:35, GeCcO skrev: Quote: Den 2002-08-16 00:15, L03VIk skrev: Eller hvorfor ikke bytte til NextGenTel (om mulig). Det er jo uansett best... (sjekk priskalk. på dinside...) Telenor har best linje (du for mer enn hva du betaler for) Er rart siden man betaler så mye Lenke til kommentar
Triger Skrevet 16. august 2002 Forfatter Del Skrevet 16. august 2002 Quote: Den 2002-08-16 02:03, klorin skrev:hmm.. Har du prøvd å låse nettverkskortet til 10 mbit og half duplex? Auto config virker ikke alltid hvis noe krever 10mbit. Nei, men kan ikke finne noen slike valg her i farta. Kortet er et SMC 1255TX btw. Innstallerte RASPPPOE her nå. Denne gir følgende feilmelding: "No Service Offers Received". Lenke til kommentar
Klorin Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 Ok, hvis du har koblet alle ledningene riktig så burde det komme et blink på en av lampene på modemet når du tester forbindelsen slik du gjorde nå. Hvis ikke så høyreklikk på Local Area Connection under nettverk (eller tilsvarende på norsk) og velg properties. Da skal det stå "Configure" under "Connect using.." Navnet på kortet ditt står i midten der. Under Advanced på toppen der skal du kunne velge "Link Speed" eller noe sånt. Sett den til 10mbit Half duplex. Lenke til kommentar
Triger Skrevet 16. august 2002 Forfatter Del Skrevet 16. august 2002 Quote: Den 2002-08-16 02:19, klorin skrev:Ok, hvis du har koblet alle ledningene riktig så burde det komme et blink på en av lampene på modemet når du tester forbindelsen slik du gjorde nå. Eth-1 blinker en gang ja (ellers lyser den hele tiden). Dette betyr vel at jeg har forbindele mellom modemet og nettverkskortet? Quote: Hvis ikke så høyreklikk på Local Area Connection under nettverk (eller tilsvarende på norsk) og velg properties. Da skal det stå "Configure" under "Connect using.." Navnet på kortet ditt står i midten der. Under Advanced på toppen der skal du kunne velge "Link Speed" eller noe sånt. Sett den til 10mbit Half duplex. Takker for tipset, men jeg kan da ikke finne noen slike valg der jeg. Mange andre valg der, men ingen om speed og duplex. Men nå kostet ikke dette kortet så mye over hundrelappen, så det er kanskje det det kommer av. Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 Er vel ikke alle kort man kan ringe opp med heller mins jeg Lenke til kommentar
Klorin Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 Hvis kortet ditt er ett 100mbit kort skal det helt sikkert gå ann å sette ned til 10mbit. Jeg har også innstillingene under Enhetsbehandling/Device Manager. Se om du finner de der.. under Advanced der. Siden lampa på modemet blinker har den kontakt, men er ikke sikkert at den klarer å overføre data. Hvis du f.eks kobler sammen to maskiner.. 1 med 1 stk 10mbit og en maskin med 100mbit vil begge vise at de er tilkoblet med kan ikke overføre data før begge kortene er satt til samme hastighet. Her er det mange unntak selvf. f.eks hub/switch osv.. Lenke til kommentar
Triger Skrevet 16. august 2002 Forfatter Del Skrevet 16. august 2002 Quote: Den 2002-08-16 02:39, klorin skrev:Hvis kortet ditt er ett 100mbit kort skal det helt sikkert gå ann å sette ned til 10mbit. Jeg har også innstillingene under Enhetsbehandling/Device Manager. Se om du finner de der.. under Advanced der. Nope, de er heller ikke der. Kanskje de plutselig dukker opp igjen i morgen når jeg ikke er fullt så trøtt som nå :smile: Når jeg klikker på status under Local Area Connection står det der at speed er 10 Mbps. Det er riktig er det ikke? Quote: Siden lampa på modemet blinker har den kontakt, men er ikke sikkert at den klarer å overføre data. Hvis du f.eks kobler sammen to maskiner.. 1 med 1 stk 10mbit og en maskin med 100mbit vil begge vise at de er tilkoblet med kan ikke overføre data før begge kortene er satt til samme hastighet. Her er det mange unntak selvf. f.eks hub/switch osv.. Ok. Her hos meg er det kun 1 stk PC med et ethernet-kort og kabelmodemet. Ikke noe mere avansert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå