gorane Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Vet ikke helt om jeg er inne på rett forum, men her er uansett problemet: Enkelte ganger når PC'en er slått av, så kan jeg høre en svak pipelyd inne i PC'en. Klarer ikke å høre hva det er eller hvor den kommer fra, annet en at det er en pipelyd, og at den er vedvarende, dvs skitfer ikke volum eller lyd. Og dette er altså mens PC'en er slått av... hva kan dette være? Lenke til kommentar
Fat_ASS Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Vet ikke helt om jeg er inne på rett forum, men her er uansett problemet: Enkelte ganger når PC'en er slått av, så kan jeg høre en svak pipelyd inne i PC'en. Klarer ikke å høre hva det er eller hvor den kommer fra, annet en at det er en pipelyd, og at den er vedvarende, dvs skitfer ikke volum eller lyd. Og dette er altså mens PC'en er slått av... hva kan dette være? høres ut som at det kan komme fra PSU`en din...prøv å slå av PSU med hovedbryteren bakpå å la den være av i 5 sec for å høre 0om lyden da forsvinner... Lenke til kommentar
gorane Skrevet 24. september 2005 Forfatter Del Skrevet 24. september 2005 lyden forsvinner hvis jeg slår av bak eller trekker ut kontakten.. Hva er det da som er galt? Skjermen min blir svart fra tid til annen, før den tilslutt slår seg helt av, og jeg må restarte manuelt, kan dette ha noe sammenheng, og hvis ikke, hva er i så fall det? Lenke til kommentar
Fat_ASS Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 lyden forsvinner hvis jeg slår av bak eller trekker ut kontakten.. Hva er det da som er galt?Skjermen min blir svart fra tid til annen, før den tilslutt slår seg helt av, og jeg må restarte manuelt, kan dette ha noe sammenheng, og hvis ikke, hva er i så fall det? Det som er, er at så lenge hovedbryteren bakpå strømforsyningen er på så vil hovedkortet alltid stå tilkoblet spenning. Slik lyd (slik jeg har oppfattet det) er ofte fra spoler og slikt som står på hovedkortet, kan også være spoler som står i PSU.. Vet desverre ikke hva du må gjøre fgor å få de t å slutte og lage sånn lyd.. må d8u nesten få svar på av noen andre... Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 En kjent teknikk i gamle dager da CRT-skjemer var dyre var å spraye spolene med lim. Med tanke på at strømforsyninger er sabla billige ville jeg sagt at det er bortkasta arbeid i ditt tilfelle. Det er heller ikke farlig, bare irriterende... Lenke til kommentar
Baktus_79 Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Et lite spørsmål... Er PC'n din jorda? Lenke til kommentar
gorane Skrevet 25. september 2005 Forfatter Del Skrevet 25. september 2005 ja, den er jorda Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå