Gå til innhold

Nytt PC-annlegg - Hva til metal?


Anbefalte innlegg

Nå har jeg et Creative Audigy lydkort, selvklart ikke det nyeste av det nyeste, men det skal ikke være nødvending å bytte dette. Når det gjelder høyttalere derimot, trenger jeg et nytt sett. Jeg har nå et ganske gammelt Cambridge Soundworks 4.1 sett, det er helt greit, men synes ikke det låter så supert i bruk når jeg kjører metal.Det skal helst være mer enn to høyttalere, maks pris er ca. 1000 (+/-), også som det står i topic må de være best egna for metal. Egentlig liker jeg ikke å poste slike emner som dette, men når det gjelder metal vet jeg ikke hva som er best å ha "mye" av i PC-annlegget, derfør ble det til at jeg søker råd hos de vise :thumbup:

 

Takker selvsagt for alle svar!

 

Edit: Har sett mer eller mindre at disse har fått ganske bra mottakelse av forskjellige, men om de er bra til metal vet jeg altså ikke.

Endret av RaptiCon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som alle andre ønsker du best mulig lyd for minst mulig penger, så kanskje du burde vurdere et sett hodetelefoner. For tusen kroner får du et sett som kan gi deg veldig bra lydgjengivelse http://www.hpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=7368

(litt over budsjettet, men et meget godt tilbud). Høyttalere i denne prisklassen er ikke egnet til musikkbruk. Hvis du ikke er enig, kjøp iallfall ikke 5.1-sett til 1000kr. Elementene i slike høyttalere har mange likhetstrekk med en engangskopp fra Rema, og gjør seg dårlig til både metal og all annen lyd. Færre kanaler i god kvalitet er langt bedre bruk av pengene (sorry, jeg har ingen konkrete anbefalinger, men Harman Kardon er ofte over gjennomsnittet i kvalitet).

Lenke til kommentar
http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304887&cks=PRL

 

Noe i denne duren, men jeg vil ikke love noe, for jeg har ikke hørt dem selv.

Harman Kardon Soundsticks er noe av det bedre jeg har hørt av pc-høyttalere. Nå skal jeg også nevne at det ikke er mange pc-høyttalere jeg har hørt, men ble imponert av soundsticks.

 

Som radiated skriver, vil hodetelefoner gi deg overlegen lydkvalitet konra billige pc-høyttalere. Bruker selv DT770-pro til pc.

Lenke til kommentar
kjøp deg headsett, og spar penger til å kjøpe eit skikkelig anlegg:D metal fortjener noke skikkelig:D

Metal trenger bare store høyttalere... er ikke noen vist i å kjøpe dyrt utstyr til Metal...

 

kjøp en passe stor forsterker og noe store Cerwin Vega så går det bra....

 

Skal du høre klassisk derimot, da kan du legge penger i:)

Lenke til kommentar

Det Klipsch ProMedia 5.1 Ultra virka ganske bra, ser du bort ifra prisen på ca. 2600,- ?

Bare lurer på om jeg skal legge litt ekstra penger i annlegget jeg nå, da er det vel en litt større fordel som også medfølger; det varer lenger?

Drit i 1000,- grensa da, bare gi meg link til et annlegg som jeg garantert ikke blir skuffa over, men da bør det være bra, helst i Jesu navn bør det være bra.

Lenke til kommentar
kjøp deg headsett, og spar penger til å kjøpe eit skikkelig anlegg:D metal fortjener noke skikkelig:D

Metal trenger bare store høyttalere... er ikke noen vist i å kjøpe dyrt utstyr til Metal...

 

kjøp en passe stor forsterker og noe store Cerwin Vega så går det bra....

 

Skal du høre klassisk derimot, da kan du legge penger i:)

eeh? metal trenger fin lyd..

Lenke til kommentar
kjøp deg headsett, og spar penger til å kjøpe eit skikkelig anlegg:D metal fortjener noke skikkelig:D

Metal trenger bare store høyttalere... er ikke noen vist i å kjøpe dyrt utstyr til Metal...

 

kjøp en passe stor forsterker og noe store Cerwin Vega så går det bra....

 

Skal du høre klassisk derimot, da kan du legge penger i:)

eeh? metal trenger fin lyd..

Kommer ant på hva man mener med noe skikkelig da:P

 

metal klarer seg fint med et annlegg i 15k klassen... mens for å få fram alle nyansene i klassisk så kan man godt legge på 40k til iallfall... om ikke enda mer:P

 

all musikk fortjener bedre enn dedikerte data-høyttalere:p (kanskje den verste listepoppen ikke fortjener bedre):p=

 

EDIT: Dog tror jeg vi skal avslutte denne duskusjonen, da den ikke har så mye med tråden og gjøre..

Endret av Corwin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...