Gå til innhold

Tjene penger på mine kunnskaper?

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg driver mye med programmering innen PHP/Python, MySQL, xhtml og css, og har store kunnskaper innen dette, og jeg lager det meste av ting som firmaer ønsker.

Dette har jeg brukt mye av fritiden min på, fordi jeg synes det er gøy.

Men jeg vet at mange tjener penger på det, og jeg har lyst til å prøve noe ut av det.

Derfor lurer jeg på om noen har erfaring om hvordan man skaffer slike jobber?

Altså noen sier at jeg bør se innom firmasider og sende epost til de som ikke har så fine sider, men dette ville jo på en måte vært spam og når jeg tenker meg om, ville jeg ikke likt å få en epost med informasjon fra en webdesigner om jobb.

Så jeg lurer på hvordan dere skaffer dere webjobber? Noen erfaringer og sånt?

Hadde jo vært gøy å tjene smått på mine erfaringer :)

Mvh, pavlion.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, jeg har jo masse å vise fram som jeg har gjort i fritida.

Dette er jo så smått som tellere, til store kundedatabaser med ordreadministrasjon og kundeadministrasjon osv osv, jeg har også stått bak som hovedprogrammerer i store og populære prosjekter, så det er ikke noe problem for meg.

Men hvordan får du en jobb? Er det du som oppsøker firmaet, eller oppsøker de deg?

Lenke til kommentar

Det beste ville nok være å få seg en jobb i et firma som driver med webutvikling, men det er ikke alltids så lett.

EDIT: Så ikke hvor gammel du var. Er nok uaktuellt å få jobb i et firma.

Å ta kontakt med firmaer som har websider vet jeg ikke helt om jeg ville ha gjort, du sier jo at sidene de allerede har er direkte dårlig (noe som kan stemme). Fra firmaet ståsted så tror jeg ikke de kommer til å høre på deg. Hvorfor skal de høre på en privatperson (med eller uten erfaring) når firmaet de kjøpte siden fra er et repektabelt (trenger ikke å stemme) firma?

Tror nok det beste er å ta kontakt med firmaer som ikke har en webløsning pr.idag, eller nystartete firmaer. Har du en grei pris så er det nok noen som biter på. Mange greier også å få småjobber gjennom bekjente.

Du bør også ha en god support ordning.

Lykke til :)

Endret av olear
Lenke til kommentar

Jeg tviler _sterkt_ på at du kan klare å få deg en fulltidsjobb allerede som 16åring, da det allerede er nok av personer som er skikkelig utdannet innen feltet.

Men småjobber kan du kansje klare å finne rundt omkring..

Forøvrig hjelper det og bra på og faktisk kunne vise til skolebevis for kunnskapene, som f.eks php/MySQL sertifiseringer osv

Lenke til kommentar

Olear:

Takk, det var en kjempegrei svar jeg fikk. Men når du sier jeg bør få meg jobb i firmaer som utvikler sider og sånt, mener du det bør være en ordinær firma som driver et sted, hvor jeg har jobb som en vanlig arbeidssøker, eller mener du jeg bør jobbe hjemme på en måte?

Lenke til kommentar
Men når du sier jeg bør få meg jobb i firmaer som utvikler sider og sånt, mener du det bør være en ordinær firma som driver et sted, hvor jeg har jobb som en vanlig arbeidssøker, eller mener du jeg bør jobbe hjemme på en måte?

Mente ansatt hos et firma som utvikler webløsninger.

Lenke til kommentar

Vel, det av prosjekter jeg har liggende konfigurert på nett er disse:

http://elran.org - Siden til et nytt linuxdistro, grafikken og delvis av designet er ikke mitt, men her er et nyhetspubliseringssystem med kommentarmuligheter, brukerregistreringer (hvor brukere/moderatorer kan sende inn nyheter) og alle sider er basert på databaser, som vil si at alt på siden skal styres via en kontrollpanel.

http://resurrxion.com/roster/ - Systemet her (hvor administrator kan styre medlemmer av clanen, gi dem status etc) har blitt ferdig i versjon 0.7.2 BETA, som ble levert til kameraten min igår, meningen med dette systemet er at det består av så lite filer som mulig for å gjøre en integrering av systemet så lett som mulig. Versjon 0.7.2 (som tydeligvis ikke er installert på den siden ser jeg) består av en index fil som styrer forsiden og profilvisninga, og /members/-mappa består av 3 filer for redigering av profilbilde, profilen selv (og eventuelt passord) og forsiden. Administrasjonspanelet består av 6 filer som gjør alt av kontroll med brukerne og visningen osv. (resurrxion.com er ikke ferdig).

Jeg har også stått bak xeqtr.com (en nominert counter-strike-spiller) hvor jeg har fikset på og integrert galleri, og en del feilrettinger og fiksninger på siden, og har også stått bak nyhetspubliseringsystemet med blant annet kommentarfunksjoner.

Jeg har også laget en side for ei firma som inneholdt en ordesystem med kundeadministrasjon og ordreadministrasjon med meldingmuligheter mellom en kunde og administrator. Administrator mottar en bestilling via siden, og velger selv om han/hun vil legge eieren av ordren som kunde, eller ikke. Hvis eieren av ordren blir lagt til som kunde, vil kunden motta eget passord hvor han kan logge inn på siden sin og legge til/endre bestiller, sende administrator meldinger (nesten som epost, men utrolig lettere). Firmaet brøt avtalen og betalte ikke, så jeg la ned siden dems og har ikke funnet kildekoden til ferdigversjonen, men har den kun i beta. Jeg ønsker ikke å vise denne til "hvem-som-helst" men link til betaversjonen kan gis på pm.

Noen flere jeg bør vise fram?

Endret av pavlion
Lenke til kommentar
Vel, er det godt nok for å begynne å jobbe, eller trenger jeg mer trening?

Jeg jo selvsagt at jeg klarer bedre enn dette, men det er ikke alltid jeg får tid til det.

Siden kan ikke vises

Siden du ser etter, er for øyeblikket ikke tilgjengelig. Web-området kan ha tekniske problemer, eller det kan være at du må justere leserinnstillingene.

:whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...