snoopg Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 hei, sitter her nå med en pc med ødelagt hovedkort, prosessoren er en p4 1,8 det jeg lurer på er om jeg kan kjøpe et nytt hovedkort med pci express og bruke den gamle prosessoren, eller om jeg da også må ha ny prosessor? Lenke til kommentar
Ske1eton Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 (endret) Hvilken CPU er det du har? Socket 478 kanskje, i såfall går det å flytte den over på et:Asus P4GD1, I915P, Socket-478, ATX, SATA Dual-DDR, GbLAN, Raid, Lyd, PCI-Ex16. Men hva er hensikten med et expr system hvis bare hovedkort er ødelagt? Du har antagelig de andre komp som trengs, og da kan du bare spare til et nytt sys. er ikke noe futt i en 1,8 til å bygge noe nytt på. Håper dette ble til hjelp... Endret 24. september 2005 av Ske1eton Lenke til kommentar
snoopg Skrevet 24. september 2005 Forfatter Del Skrevet 24. september 2005 forstår hva du mener, har et x600xt liggende og tenkte jeg kunne bruke dette, er ikke ute etter en kraftbombe, har en habil stasjonær fra før. det jeg vil ha er en pc å ha i stuen som en mediastation, koblet til tven, krever derfor ikke så mye av den mht ytelse, selv om det selvfølgelig hadde vært gøy å fått den så kraftig som mulig har 5000 til rådighet, skal ha lcd(billigs mulig) tastatur og hk, og evt. prosessor Lenke til kommentar
snoopg Skrevet 24. september 2005 Forfatter Del Skrevet 24. september 2005 er det evt lurt å bytte til et billig nforce4 kort og en amd 64 3000+? Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Det ideele for en mediastasjon er jo pentium m, da kan du få en vifteløs cpu. En amd 64 3000+ vil ha MYE mer futt en den gamle 1,8ghz din! Lenke til kommentar
snoopg Skrevet 24. september 2005 Forfatter Del Skrevet 24. september 2005 men det er likemye et spm om penger som et spm om kraft. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå