gorg Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 kjøpte en bryter på clas ohl. +/- så lurte jeg på om hva jeg skulle gjøre for at dette skal gå bra? Lenke til kommentar
jinges Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Om du kjøpte en bryter med to stk. tilkoblinger, kobler du simpelthen bryteren i serie med neonlyste ditt. Lenke til kommentar
gorg Skrevet 15. august 2002 Forfatter Del Skrevet 15. august 2002 kan jeg da bare la en kabel gå fra den egentlige kabelen til bryteren? Lenke til kommentar
jinges Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Ja. LYS ----- | | | -----| | | BRYTER | -----| | | | | | | STIKKONTAKT Lenke til kommentar
gorg Skrevet 15. august 2002 Forfatter Del Skrevet 15. august 2002 noe merkelig med det... hver gang jeg skulle sktu av eller på lyset skrudde jeg av maskinen... hvorfor skjer dette da? Lenke til kommentar
jinges Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Quote: Den 2002-08-15 23:09, gorg skrev:noe merkelig med det... hver gang jeg skulle sktu av eller på lyset skrudde jeg av maskinen... hvorfor skjer dette da? hehe, du må ha kortsluttet noe (ikke sotte bryteren rett over ledningene vell - i paralell?). Den her enkle "ASCII tegninga" min manglet vist alt av mellomrom så... Eller så kan det være at hele greien trekker for mye strøm (og har koblet den til en plass hvor du ikke kan trekke så mye enerji). Eller så har du koblet noe greir til noe helt feil andre greier. hehe. Lenke til kommentar
gorg Skrevet 15. august 2002 Forfatter Del Skrevet 15. august 2002 så jeg skal altså bruke bare + på bryteren? eller minus? Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Nei... Du har to lederer fra lyset ditt... Den ene kobler du til plussen på PSU'en, og den andre til bryteren... Skjønner? Deretter kobler du en ledning fra den ledige kontakten på bryteren til minus (jord) på PSU'en igjen... En lukket krets. Lenke til kommentar
jinges Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Quote: Den 2002-08-15 23:44, gorg skrev:så jeg skal altså bruke bare + på bryteren? eller minus? Samme hva du bruker av + og -, bare du bruker en av lederene til lyset. Slik som på tegningen til Jimmy Pop. Meget fin tegning. Lenke til kommentar
gorg Skrevet 15. august 2002 Forfatter Del Skrevet 15. august 2002 Takk, skal komme tilbake med res. når jeg har fått gjort det... Lenke til kommentar
gorg Skrevet 15. august 2002 Forfatter Del Skrevet 15. august 2002 funket fint!!! thanx alle sammen :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå