Gå til innhold

Hvordan overkokke AMD prosessor (s-754)

Anbefalte innlegg

Har en AMD CPU socket 754 3200+ og et hovedkort fra fujitsu siemens bygd opp på et VIA brikkesett. men hvor kan jeg klokke CPU finner det ikke i bios noen programmerjeg kan bruke tild ette?

Gjelder også minne men det passer ikke inn i denne tråden så bare be meg om å ta dette vekk men finnes det et program som overklokker minne? bare enkelt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Du har tydeligvis ett såkalt OEM-hk laget for bruk i Fujitsu Siemens PC'er..

De er helt riktig observert "lobotomert" for OC via Bios...

Først bør du starte med å liste opp i detalj hva du har av hw.. ikke bare CPU.. som forøvrig finnes i flere utgaver (S754 3200+).

Du kan åpne kasse og lese hva som står på HK'et (produsent/prod.nr).. eller/og så kan du benytte EverestHome220.exe (lastet ned fra www.lavalys.com) for å sjekke hvilket VIA-chipset du har..

Dersom dette er ett Via K8T800 så kan du glemme overklokking.. da dette HK/chipset ikke har hverken AGP eller PCI-lock.. Du kan klokke "bittelitt", men skal du bedrive seriøs klokking må du bytte HK.

Ellers har du faktisk fått svar av Lucifer89.. :) (Clockgen som kan lastes ned fra www.cpuid.org).

Forøvrig finnes det en god guide for OC'ing her (selv om den er relatert til ett heeelt annet chipset/HK så er prinsippene de samme).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Joda.. det er feigt å ikke prøve.. :)

Her er muligens en versjon av ClockGen som kan brukes på ditt system, men jeg garanterer ikke noe.. :)

Du vil trolig klare ett stykke over FSB210 før evt. PCI-clock er så ute av synk at "mystiske ting" begynner å skje..

Det første som gjeren slutter å funke er integrert lyd.. så evt. IDE.. Det siste er litt skummelt da det gjerne har som følge at du må reinstallere.. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...