Mott Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Har en AMD CPU socket 754 3200+ og et hovedkort fra fujitsu siemens bygd opp på et VIA brikkesett. men hvor kan jeg klokke CPU finner det ikke i bios noen programmerjeg kan bruke tild ette? Gjelder også minne men det passer ikke inn i denne tråden så bare be meg om å ta dette vekk men finnes det et program som overklokker minne? bare enkelt Lenke til kommentar
Mott Skrevet 25. september 2005 Forfatter Del Skrevet 25. september 2005 ingen som har noen programmer??? Lenke til kommentar
Mott Skrevet 26. september 2005 Forfatter Del Skrevet 26. september 2005 bumper litt jeg da Lenke til kommentar
Lucifer89 Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 bruk bios eller ClockGen Lenke til kommentar
Mott Skrevet 26. september 2005 Forfatter Del Skrevet 26. september 2005 takk bios har ikke noen innstillinger Det var vel ikek så vanskelig hatt dene tråden i to dager no ingen har svart Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Du har tydeligvis ett såkalt OEM-hk laget for bruk i Fujitsu Siemens PC'er.. De er helt riktig observert "lobotomert" for OC via Bios... Først bør du starte med å liste opp i detalj hva du har av hw.. ikke bare CPU.. som forøvrig finnes i flere utgaver (S754 3200+). Du kan åpne kasse og lese hva som står på HK'et (produsent/prod.nr).. eller/og så kan du benytte EverestHome220.exe (lastet ned fra www.lavalys.com) for å sjekke hvilket VIA-chipset du har.. Dersom dette er ett Via K8T800 så kan du glemme overklokking.. da dette HK/chipset ikke har hverken AGP eller PCI-lock.. Du kan klokke "bittelitt", men skal du bedrive seriøs klokking må du bytte HK. Ellers har du faktisk fått svar av Lucifer89.. (Clockgen som kan lastes ned fra www.cpuid.org). Forøvrig finnes det en god guide for OC'ing her (selv om den er relatert til ett heeelt annet chipset/HK så er prinsippene de samme). Lenke til kommentar
Mott Skrevet 26. september 2005 Forfatter Del Skrevet 26. september 2005 oki Det er en clawhammer vis det sier deg noe Brikkesett: K8T800 oki hvordan klokker jeg bittelitt Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Joda.. det er feigt å ikke prøve.. Her er muligens en versjon av ClockGen som kan brukes på ditt system, men jeg garanterer ikke noe.. Du vil trolig klare ett stykke over FSB210 før evt. PCI-clock er så ute av synk at "mystiske ting" begynner å skje.. Det første som gjeren slutter å funke er integrert lyd.. så evt. IDE.. Det siste er litt skummelt da det gjerne har som følge at du må reinstallere.. Lenke til kommentar
Mott Skrevet 26. september 2005 Forfatter Del Skrevet 26. september 2005 tror ikke den virket fikk ikke utfall på overclock i everest: Hvordan forstørre bilde??? Hvis du vil se på det så send PM med e-mail jeg kan sende det til kan ikek legge det ut her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå