carl-kr. Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 (endret) heisann! kjøpte meg idag en ApacerAS820 256mb. veldig fornøyd,men jeg syns det gikk veldig få låter på den før den var full kan dette stemme. jeg har metallica:black album, ACDC: back in black ravi&dj Løv:arbeidsdagn tilsammen 35 låter og den er full 11mb igjen. det er første gang jeg kjøper mp3 spiller så jeg er kansje helt på jordet,men jeg hadde trodd det skulle gå ca 60 låter på en slik. det er denne by the way: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=25449 Endret 24. september 2005 av carl-kr. Lenke til kommentar
espeneppi Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 (endret) 256 er jo ikke så veldig mye, så det kommer jo an på hvor mye mp3 filene er komprimert. Noen synes det er greit med 128kbps, da for du jo inn en del. Men igjen, 256 er litt lite, så du får ikke inn så mye som du kanskje hadde ønsket Endret 24. september 2005 av espeneppi Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Hvis du har mange lange sanger er det normalt at det blir få sanger. Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 24. september 2005 Forfatter Del Skrevet 24. september 2005 (endret) 256 er jo ikke så veldig mye, så det kommer jo an på hvor mye mp3 filene er komprimert.Noen synes det er greit med 128kbps, da for du jo inn en del. Men igjen, 256 er litt lite, så du får ikke inn så mye som du kanskje hadde ønsket men dette låtantallet er helt normalt for en 256mb spiller? edit: er endel lange sanger på det metallica albumet Endret 24. september 2005 av carl-kr. Lenke til kommentar
Jarek Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Ja, det er ganske så normalt. -Jar Lenke til kommentar
headgeek Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Hvordan "ripper" du musikken din fra CD'ene? Og med hvilke settinger i rippe-programmet? Det er dette som bestemmer hvor store filene dine blir (og hvor mye musikk du får inn på en liten spiller!). Samt selvsagt hvor god kvaliteten på lyden blir!! Min første MP3-spiller var en Apacer 128 Mb, og med 128 kbps ble det plass til ca 3 CD'er på denne. Fikk også inn nesten 5 CD'er (lydbok) ved oppløsning på 48 kbps. Lenke til kommentar
gustav Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 (endret) Ser at spilleren din takler wma. Da bør du rippe i dette formatet og sette bitraten til 128 kbs. Dette gir vesentlig bedre kvalitet enn om du ripper til mp3 128 kbs. Bruk Windows Media Player. Da bør du få plass til opp mot det dobbelte antall sanger, eller ihvertfall 5 album. Veldig variert musikksmak du har (Bare positivt det) Endret 24. september 2005 av gustav Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 24. september 2005 Forfatter Del Skrevet 24. september 2005 Ser at spilleren din takler wma. Da bør du rippe i dette formatet og sette bitraten til 128 kbs. Dette gir vesentlig bedre kvalitet enn om du ripper til mp3 128 kbs. Bruk Windows Media Player. Da bør du få plass til opp mot det dobbelte antall sanger, eller ihvertfall 5 album. Veldig variert musikksmak du har (Bare positivt det) jeg er ny med alt som har med ripping å gjøre. hvordan gjør jeg dette?? når jeg åpner en mp3 i Wmp står det at at hastigheten et 220Kbit/s Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 putt inn cd'en din i maskina,åpne den med WMP,gå til rip,og sett i gang.. Lenke til kommentar
gustav Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Dette har egentlig ikke noe med hastighet å gjøre, men hvor mange byte hvert sekund av en sang inneholder. Desto lavere bitrate, jo tynnere vil lydkvaliteten bli. Med høy bitrate blir lyden mye rikere, i og med at den opprinnelige wav-filen har blitt mindre komprimert. Nok om det. Du går inn i Windows mediaplayer og velger fanen der det står "ripp". Så kan du høyreklikke f.eks der det står "ripp". Da får du opp en meny, hvor du velger verktøy/Alternativer. Der velger du fanen hvor det står "ripp musikk". Helt nederst har du en slags "spak" som du kan trekke til høyre eller venstre. Bare påse at den står på 128 kbps. Inni denne fanen velger du også hvor du vil at de ferdig rippede filene skal lagres. Standardvalg er vel Mine dokumenter/min musikk. Deretter trykker du "ok". Nå er det bare å trykke "ripp musikk" etter at du har huket av for de sangene du vil rippe. Med denne bitraten vil et album oppta ca 50Mb +/-, og du vil med andre ord få plass til ihvertfall 5 album. Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 25. september 2005 Forfatter Del Skrevet 25. september 2005 Dette har egentlig ikke noe med hastighet å gjøre, men hvor mange byte hvert sekund av en sang inneholder. Desto lavere bitrate, jo tynnere vil lydkvaliteten bli. Med høy bitrate blir lyden mye rikere, i og med at den opprinnelige wav-filen har blitt mindre komprimert. Nok om det. Du går inn i Windows mediaplayer og velger fanen der det står "ripp". Så kan du høyreklikke f.eks der det står "ripp". Da får du opp en meny, hvor du velger verktøy/Alternativer. Der velger du fanen hvor det står "ripp musikk". Helt nederst har du en slags "spak" som du kan trekke til høyre eller venstre. Bare påse at den står på 128 kbps. Inni denne fanen velger du også hvor du vil at de ferdig rippede filene skal lagres. Standardvalg er vel Mine dokumenter/min musikk. Deretter trykker du "ok". Nå er det bare å trykke "ripp musikk" etter at du har huket av for de sangene du vil rippe. Med denne bitraten vil et album oppta ca 50Mb +/-, og du vil med andre ord få plass til ihvertfall 5 album. har gjort alt det dær nå.. men når jeg går in på ripp ber de meg om å putte inn cd. de mp3`ene jeg skal rippe er mp3filer jeg allerede har inne på maskinen min. nedlastede sådan. Lenke til kommentar
bajazzo Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Hei Selv bruker jeg dbpowerAMP, se LINK, kan konvertere omtrent hva det skulle være av formater til valgfri bitrate og format. Lenke til kommentar
headgeek Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Siden alle dine musikkfiler er kjøpt/importert i ett format og med en oppløsning som allerede er ganske lavt, vil reripping av disse til enda lavere oppløsning gi ganske så kraftig reduksjon av kvaliteten på lyden! Så anbefaler å beholde dem som de er. Skal du ha lavere oppløsning og fremdeles brukbar lyd inn på denne spilleren din, anbefaler jeg å kjøpe CD'er og rippe disse selv til den oppløsning/format du selv velger. Eller kjøpe musikkfilene med lavere oppløsning, dvs. lavere bitrate. Da får du mindre filstørrelse og flere filer inn på en liten spiller. Eller anskaffe en spiller med større lagringskapasitet! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå