Bone Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Også har du noe som heter Encrypted FTP som er gratis for "private use".. Samt at det også kan brukes til å sette opp en FTP -server.. En kamerat av meg bruker denne, og fungerer flott! Jeg har det også intallert! Men, jeg bruker Total Commander til FTP overføringer, stort sett.. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Sleng inn en distro uten X og fyr opp proftpd. Linux ftw. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 25. september 2005 Forfatter Del Skrevet 25. september 2005 (endret) Jeg tror jeg har klart å sette opp en server med GuildFTPd nå, det eneste jeg mangler er å åpne porter og sette opp nat. Jeg har nå både kundenr, brukerid og passord hos NGT, men jeg mangler passord til modem. Er det bare til å sende dem en mail så får jeg det? Endret 25. september 2005 av surbz00r Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Hvis du skal sette opp gratis og sikker ftp, så har man jo denne guiden. Lenke til kommentar
Sti4n Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Vet ikke om dette hjelper noe, men her er en liten guide på hvordan man åpner porter på netopia routere... Denne fulgte jeg selv da jeg skulle åpne noen porter Link Lenke til kommentar
srbz Skrevet 25. september 2005 Forfatter Del Skrevet 25. september 2005 Vet ikke om dette hjelper noe, men her er en liten guide på hvordan man åpner porter på netopia routere... Denne fulgte jeg selv da jeg skulle åpne noen porter Link vet du, jeg fant akkurat den samme selv i sted. Har bookmarket den, så skal jeg bruke den når jeg får tak i passord. stigfjel: innebærer det at jeg må installere FreeBSD? Ikke at det nødvendigvis er noe problem, bare lurte. Men det spørs om jeg ikke bare kjører enkleste løsning, så lenge det fungerer greit. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 stigfjel: innebærer det at jeg må installere FreeBSD? Ikke at det nødvendigvis er noe problem, bare lurte. Men det spørs om jeg ikke bare kjører enkleste løsning, så lenge det fungerer greit. Ja, fordi denne løsningen baserer seg på sftp på et FreeBSD-system. Men det er sikkert som fy. Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Jeg tror jeg har klart å sette opp en server med GuildFTPd nå, det eneste jeg mangler er å åpne porter og sette opp nat. Jeg har nå både kundenr, brukerid og passord hos NGT, men jeg mangler passord til modem. Er det bare til å sende dem en mail så får jeg det? For meg er passord til NGT (kundesider) det samme som jeg kan bruke her, kanskje slik for deg også. http://endring.nextgentel.no Der kan du sette NAT og åpne filter. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 25. september 2005 Forfatter Del Skrevet 25. september 2005 (endret) For meg er passord til NGT (kundesider) det samme som jeg kan bruke her, kanskje slik for deg også. http://endring.nextgentel.no Der kan du sette NAT og åpne filter. Det er der jeg har prøvd å gå inn. I vedlegget ser du feilmeldingen som kommer når jeg prøver å logge inn med det passordet jeg bruker for å logge inn på kundesidene Endret 25. september 2005 av surbz00r Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 (endret) For meg er passord til NGT (kundesider) det samme som jeg kan bruke her, kanskje slik for deg også. http://endring.nextgentel.no Der kan du sette NAT og åpne filter. Det er der jeg har prøvd å gå inn. I vedlegget ser du feilmeldingen som kommer når jeg prøver å logge inn med det passordet jeg bruker for å logge inn på kundesidene Strange, har samme jeg iallfall, et åtte sifret tall. Er sikkert bare å ta en telefon eller sende mail som du selv har nevnt. edit: finner du eska som routeren kom i, ligger kanskje lappen med alt du trenger i den. Endret 25. september 2005 av MorePower Lenke til kommentar
srbz Skrevet 25. september 2005 Forfatter Del Skrevet 25. september 2005 edit: finner du eska som routeren kom i, ligger kanskje lappen med alt du trenger i den. det var det da. Vi har hatt dette i 1 1/2 år nå, og jeg har leita over hele huset (utenom loftet og litt til). Foreldrene mine aner heller ikke hvor den kan være. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå