zlurv Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Jeg er ikke sikker på om det er hovedkortet, som piper ved oppstart. Pcen er litt gammel, så jeg lurer på: Går det an og skru av den irriterende lyden? Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Åpne pc, let frem høyttaler som normalt sitter under harddisken, følg ledningen til hovedkortet, napp ut ledningen fra hovedkortet... Evt fjern høyttaleren og for å få 50gram mindre vekt å bære på når du skal flytte maskinen... Lenke til kommentar
StigJakobsen Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Når maskinen piper under oppstart er det normalt feilmelding den kommer med. Hva slags piping er det? Slå opp i manualen for å se hva det kan være. Har du kastet manualen, er den sikkert mulig å oppdrive på nettet. Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Tenker han mener den vanlige "oppstartspipen" som går: "piiiip", ikke alt i livet må være større problemer... Lenke til kommentar
Fat_ASS Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 vis det er en forholdsvis gammel maskin så hadde vel ikke de slik feilmeldingspiping?? Lenke til kommentar
zlurv Skrevet 25. september 2005 Forfatter Del Skrevet 25. september 2005 (endret) det er liksom bare "pip,pip,pip,osv." Når den starter opp. og når den Jobber. ikke noe feilmelding. Angående høyttaler, det høres ut som om det er fra bak hovedkortet, helt bakerst.. Endret 25. september 2005 av zlurv Lenke til kommentar
Fat_ASS Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 det er liksom bare "pip,pip,pip,osv." Når den starter opp. og når den Jobber. ikke noe feilmelding skjønte ikke helt de setningene der.. omformuler og forklar litt mer detaljert?! Lenke til kommentar
zlurv Skrevet 25. september 2005 Forfatter Del Skrevet 25. september 2005 Den piper konstant når den starter opp, og når den jobber, Har ikke merket ved feilmelding.. hvis du skjønner Lenke til kommentar
Fat_ASS Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Den piper konstant når den starter opp, og når den jobber, Har ikke merket ved feilmelding.. hvis du skjønner smile2.gif ah...ok ja da skjønner jeg at det kan bli irriterende... Det vi mente tidligere her var at, det at den i det hele tatt piper kan være feilmeldingen.. Nye 'Hovedkort har det slik at den piper et visst antall ganger vis det er en feil. Men vis den piper nesten hele tiden etter at du har kommet inn i windows å slikt så høres det ikke ut osm en feilmelding...bare røsk ut speakeren så slipper du i værtfall å høre pipingen... Har du sjekket om en tast kanskje sitter fast på tastaturet ditt?? vis man holder inne en knapp under oppstart så vil pc`en begynne og pipe pga knappen blir trykket inn for mange ganger.. Lenke til kommentar
zlurv Skrevet 25. september 2005 Forfatter Del Skrevet 25. september 2005 Jeg skal prøve og bytte tastatur, og se Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Dette er sikkert en long-shot, men kan det være harddisken? Hvor gammel er maskina? Hva slags HK, cpu (etc etc) har du? Dess mer info, dess lettere å svare.. Lenke til kommentar
zlurv Skrevet 25. september 2005 Forfatter Del Skrevet 25. september 2005 (endret) Det hjalp ikke... :/ (det er en itell pentium 3, Maskinen er vel 5-6år tror jeg, harddisken skal være fin den, for han jeg fikk den av kjøpte den ny, og den hadde alltid vært sånn) Endret 25. september 2005 av zlurv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå