oasis Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Hei. Jeg får ikke logget meg på KDE med brukeren som jeg laget under innstallasjonen til mandrake 8.1... Jeg får logget meg på som root, men når jeg prøver med den vanlige brukeren så kommer det at den ikke klarer å komme inn på en fil..Regner med at brukeren min ikke har rettigheter til å komme inn der, så jeg lurer på om det er mulig å gi den rettigheter.. Og en ting til, er det noe farlig å være pålogget som root? Mvh Vidar. Lenke til kommentar
nakor Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Den 2002-08-15 21:22, oasis skrev: Hei. Jeg får ikke logget meg på KDE med brukeren som jeg laget under innstallasjonen til mandrake 8.1... Jeg får logget meg på som root, men når jeg prøver med den vanlige brukeren så kommer det at den ikke klarer å komme inn på en fil..Regner med at brukeren min ikke har rettigheter til å komme inn der, så jeg lurer på om det er mulig å gi den rettigheter.. Og en ting til, er det noe farlig å være pålogget som root? Mvh Vidar. Vansklig å si siden du ikke har lagt med noen feil melding. Men mye tyder på at du det er en fil du ikke har tilgang til. Et sted å begynne er å lete i log filene, og se hva de sier. Hvor disse ligger er avhengig av hvordan du har konfigurert systemet ditt, men en ofte lages det en fil som heter .xsession-errors på hjemme katalogen til brukeren. Ellers så er også /var/log et fint sted å lete, eller i konfigurasjons filen som vel heter kdmrc og ligger i katalogen /usr/share/config/kdm/. Angående det å være pålogget som root, så anbefaler de fleste folk at man ungår dette hvis man ikke trenger det. I seg selv så er det ingen fare å være pålogget som root, men hvis du skulle gjøre noe dumt så er skadene størst med å være root. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå