trygveaa Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Jeg trenger et program for å brenne cder ved å kopiere filene i windows explorer. Altså akkurat på samme måten som når du kopierer fra en mappe til en annen. Når cden er brent må den kunne leses på alle typer cd spillere. Noen som vet om et godt program for dette? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Er det UDF format du tenker på? Nero og de fleste CD brenne program skal vel støtte det. Men "alle typer cd spillere" er nok for mye forlangt. Konvensjonelle musikk spillere støtter ikke UDF. Forresten så virker Nero slik at du kopierer filer fra Windows Eplorer til vanlig ISO CD også, så det er ikke sikkert jeg forsto spørsmålet. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Hvis du har WindowsXP så er funksjonalitet for dette innebygd i explorer allerede. Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 24. september 2005 Forfatter Del Skrevet 24. september 2005 Når jeg sier alle cd spillere, så mener jeg alle cd spillere på pcer. Vet at det er innebygd i xp, men da må jeg først legge over filene og så trykke brenn filer for hver gang jeg legger over filene. Jeg vil at de skal brennes med en gang jeg legger over filen. Jeg har et program som heter sonic DLA som jeg kan høyreklikke på cd stasjonen og trykke formater, og så kan jeg brenne over filene, men da virket ikke på cd spilleren på den andre pcen. Jeg bruker nero for å brenne musikk cder og sånn, men når jeg prøvde å formatere cden med nero, så ville den ikke godta cden min. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Sonic DLA er en slik Packet Writer (UDF). For å lese UDF så trenger du en UDF driver. Du er vel OBS på at det bare er CD-RW plater som kan formateres. Det har ingen hensikt å bruke dette med vanlig CD-R plater. Men det kan sikkert være litt problemer med forskjellige kombinasjoner av CD-RW plater og software. Nero gir følgende tips: A CD-RW written with InCD is not recognized correctly by another computerThere could be several reasons for this: The drive used can not read CD-RWs. Please check fi the drive is multi-read capable. Please check if the operating system has got a UDF driver loaded. Winodws 98 already has this driver. In Windows 95, InCD should be installed so that you can read from the CD-RW . Winodws 2000 only recognizes the CDs formatted with InCD correctly if you use at least InCD version 1.3.132. On the InCD icon in the tray bar there is a yellow question mark. Apart from that you can't write with the CD-RW burner. Presumably your drive is not supported. If this is the case: please contact [email protected] to get the newest version. Otherwise: Please check if Winodws recognizes your CD Writer correctly (in the device manager) and that you are using the newest busmaster driver. Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 25. september 2005 Forfatter Del Skrevet 25. september 2005 (endret) Ok, jeg brukte CD-R plater. Viste ikke at det ikke gikk. Nå prøvde jeg med CD-RW og da kunne den leses i den andre pcen. Tusen takk for hjelpen. Edit: Hva er grunnen til at det ikke har noen hensikt å formatere cd-r plater? Faren min pleier å gjøre det og det virker og de kan leses på min pc. Han bruker Roxio easy cd creator. Endret 25. september 2005 av trygveaa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå