Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Første bil. Hva anbefales av merker?


Christian86

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
er jo veldig kjipt om sjefen ikke vil ha meg der etter prøve perioden..så kanskje jeg burde avvente den og så gå til innkjøp?

Da høres det fornuftig ut å vente litt :)

da kanskje TDI motorene blir mer aktuelle pga forhøyet EK. Regner med at jeg har ca 100 000 kr og ikke 70 000 da. I tillegg kommer lønn for 6 mnder, samt det foreldrene betaler

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
Husk at bilen også har andre funksjoner enn å ta seg ut :p

Nå må jeg jo si at 9-3 saab'en etter mine kalkulasjoner tar seg GODT ut!

Kan ikke si det samme om Hyundai Coupe.. :p

kanke si det om 9-3 heller :p stasjonsvogn utgaven og cabriole utgaven er de eneste jeg liker :blush:

 

 

nærmeste jeg kommer en bil jeg liker er coupe. Men er i veldig tvil.

 

kan det være en ide å avvente noen mnder å bygge opp egenkapitalen? og sørge for at jeg består prøveperioden på jobben :p

Hvis du liker utseende på Hyndai Coupe ville jeg tatt en kikk på 94-99 Toyota Celica :) Dem har "samme" utseende, men er bedre på alle måter. Det er jo en Toyota! :) Prisen er ikke så ille heller.

 

Jeg betalte 142 000,- for en 99-modell Celica som hadde gått 82 000,- med alle servicer fulgt. Kjøper du en pre 96-modell får du i tillegg en "bedre" bakvinge som kan heves med blokker under (så den ser ut som GT-Four vingen), og du får en billigere bil som ellers ser lik ut (er en liten forskjell i fronten).

 

Leiter du litt da så kan du finne en GT (med 3s-fe motoren på 130~ hk). Fordelen her er da at du har en bil med 3S-serie motor. Og da er veien kort til 3s-gte eller 3s-ge motoren senere, hvis det blir aktuelt å bytte motor. (3s-gte sitter i turbo MR2 eller Celica GT-Four bilene.. 3S-GE sitter i Celica SSII og SSIII, som er Celica GT i Japan).

 

Du kan også kjøpe en Cab, som har 3S-GE motoren her i europa. 170 hk under panseret og nesten 8 000 rpm å leke deg med ;) Driftsikkerheten til en Toyota, og nesten samme utseende som en Coupe.

 

Den billigste utgaven er en AT200, som til tross for navnet har en 1.8 liter motor. 7a-fe, som er samme motor som Carina og Avensis bruker i mange tilfeller. Den yter 116 hk, så det holder massevis hvis man ikke er ute etter å kjøre om kapp eller på andre måter konkurrere.

 

EDIT: Måtte nesten bare legge ut et bilde av hvordan en Celica kan se ut:

 

Bilde #1

Bilde #2

 

Og ett siste av bilen til en "venn" av meg:

lagos.jpg

Endret av SilentNET
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...