Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Første bil. Hva anbefales av merker?


Christian86

Anbefalte innlegg

blæh :p

 

jeg likte coupen jeg. Trass den dårlige plassen, men det er krangel dersom jeg nevne disel ja :p

 

men nå sier folka i klassen at japsebiler ikke er til å stole på når de har kjørt langt. Noe i det?

Jeg kan bare snakke for mine erfaringer med Toyota, men at japanske biler ikke er til å stole på når de har høy km er tøys.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
reagerte også på det utsagnet. Kanke tro at straks de er kjørt noen år så duger de ikke lengre.

 

 

er 169 000 km veldig mye for en 7 år gammel bil? burde jeg legge inn 4000 ekstra og få en som er kjørt 132 000 km og som er 2 år nyere 1999 modell

Jo nyere og mindre kjørt, jo bedre. Hvis vedlikehold og service er fulgt.

Lenke til kommentar
men nå sier folka i klassen at japsebiler ikke er til å stole på når de har kjørt langt. Noe i det?

Er ikke Hyundai koreansk da?

 

Jeg tror ikke at jeg ville kjøpt den bilen, men det er min smak. Hvis du liker den, er den sikkert fin til deg. Gode seter tror jeg du skal være litt forsiktig med å håpe på. Jeg har aldri sittet i en Coupe, men de andre Hyundaiene jeg har sittet i, har hatt dårlige seter.

 

Hva med en Seat Ibiza, en Peugeot 605 eller en Peugeot 306?

 

Edit: Når jeg så etter biler, var jeg sikker på at du hadde skrevet 100 000,- som makspris. Alle bilene jeg har nevnt kan fåes i nyere/bedre utgaver til litt mer penger. Du kan også få tak i en Seat Leon til den prisen.

Endret av sluffy
Lenke til kommentar
men nå sier folka i klassen at japsebiler ikke er til å stole på når de har kjørt langt. Noe i det?

Du kan kjøre så lenge du vil bare du er flink til å vedlikeholde bilen din. Min har gått 230 000 nå og jeg er 100 % sikker på at det fortsatt er 200 000 km til igjen i den bilen bare jeg bruker hodet og er snill med den.

 

Oljeskift, vask og polering, skifte av slitedeler osv osv...

 

 

 

Ærlig talt syns jeg ikke det virker som om folka dine kan en dritt om bil. :whistle:

Lenke til kommentar
Smak og behag, men jeg ville f.eks. ha gått for en SAAB 9-3 eller noen annet sikkert og driftsikkert kjøretøy. Særlig hvis det var snakk om første bil og lite kjøreerfaring. Husk at bilen også har andre funksjoner enn å ta seg ut :p

er coupen så dårlig på det da?

Coupe`en kommer dårligere ut på sikkerhet enn gjennomsnittet, hos svenske Konsumentverket.

Lenke til kommentar
Husk at bilen også har andre funksjoner enn å ta seg ut :p

Nå må jeg jo si at 9-3 saab'en etter mine kalkulasjoner tar seg GODT ut!

Kan ikke si det samme om Hyundai Coupe.. :p

kanke si det om 9-3 heller :p stasjonsvogn utgaven og cabriole utgaven er de eneste jeg liker :blush:

 

 

nærmeste jeg kommer en bil jeg liker er coupe. Men er i veldig tvil.

 

kan det være en ide å avvente noen mnder å bygge opp egenkapitalen? og sørge for at jeg består prøveperioden på jobben :p

Endret av Christian86
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...