DE1 Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Jeg ville kjøpt VW Golf GTI Ja, for den er ikke dyr å forsikre som 18 åring Har vurdert Mitsubishi Sigma, dersom bilen jeg skal/skulle få av pappa tar kvelden (Mitsubishi Galant 2.0 92mod) Edit: Men Porche 944 hadde jo vært drømmen da Porsche 944 for du jo faktisk for den ringe sum av 50 000 da Lenke til kommentar
e321 Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 den er iallefall ikke dyr å forsikre Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 1. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2005 (endret) fikk tilbud på en Golf 4 1999 modell. 132000 km og 1,4l motor. Pris er 99 000 kr. Forslag? Auto E-18 som selger Endret 1. oktober 2005 av Christian86 Lenke til kommentar
Hefla Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 fikk tilbud på en Golf 4 1999 modell. 132000 km og 1,4l motor.Pris er 99 000 kr. Forslag? Auto E-18 som selger Ville gått for 1,6... 1,4 blir veldig tamt! Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 1. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2005 se bort ifra det da. Tror den skal prøvekjøres på tirsdag Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Jeg ville kjøpt VW Golf GTI Ja, for den er ikke dyr å forsikre som 18 åring Har vurdert Mitsubishi Sigma, dersom bilen jeg skal/skulle få av pappa tar kvelden (Mitsubishi Galant 2.0 92mod) Edit: Men Porche 944 hadde jo vært drømmen da Porsche 944 for du jo faktisk for den ringe sum av 50 000 da Ja det var derfor jeg nevnte den Har sett en til 35k på Finn.no, men den ble solgt rimlig fort og jeg tviler på at den var tipp topp Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 1. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2005 (endret) vil en 1,4l duge på veien mellom Bærum og Hønefoss? og langkjøring Oslo-Bergen osv Endret 1. oktober 2005 av Christian86 Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 (endret) vil en 1,4l duge på veien mellom Bærum og Hønefoss? og langkjøring Oslo-Bergen osv Du kommer frem, men huks at antall liter ikke teller like mye for ytelsen nå lenger som det gjorde på gamlere biler... En fintunet aggresiv 1,4l på 900kilo kan ofte dra fra en 1,5-2tonn Amerikaner med 5-6l Edit: En Leif fra Amerika... Endret 1. oktober 2005 av P-in-P Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 (endret) vil en 1,4l duge på veien mellom Bærum og Hønefoss? og langkjøring Oslo-Bergen osv Den duger vel hvis du ikke liker å ligge i venstrefila på motorveien, hater forbikjøringer og ikke har med deg bagasje eller passajerer... Å kjøre forbi all langtransporten som går mellom Oslo og Bergen blir nok en fryd. Unnskyld meg, men jeg skjønner ikke helt den fetisjen din for treige biler. Dinside.no test Under utprøving av fleksibiliteten bruker vi en lang bakke. Det er en grei målemetode for å finne ut om bilen klarer og holde farten på forskjellige gir i forskjellige hastigheter. Under disse øvelsene viste Golf 1.4 klare tendenser til dårlig trekkvilje. Motoren vil ikke dra bilen fremover og girkassa må brukes flittig sammen med høyt turtall for at du skal opprettholde den farten du ønsker. Litt slapp Bilen virker generelt litt doven. Disse 75 hestekreftene er ikke nok til å gi Golfen tilstrekkelige ytelser. Når du trykker gassen i gulvet skjer det veldig lite og det blir mye stress med girspaken for å få noenlunde tilfredsstillende fremdrift. Tekniske data: Slagvolum: 1390 ccm Antall syl: 4 Ytelse: 75 Hk Dreiemoment: 128 Nm v/3300 o/min Aks. 0 - 100: 13,5 sekunder Toppfart: 171 kilometer i timen Forbuk (vår måling): 0,77 liter per mil Den er ikke engang billig i drift jo... Endret 2. oktober 2005 av walter_melon Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 med enklere ord så er jeg bedre tjent med primeraen med 1,8l motor? Lenke til kommentar
Hefla Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 med enklere ord så er jeg bedre tjent med primeraen med 1,8l motor? Nei...Med enklere ord så bør du prøve å finne en golf med 1,6 Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 golf er denne noe? Lenke til kommentar
Zardoz Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Den ser grei ut, men virker dyr. Sjekk også prisene på Golf med Highline utstyrspakke. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 lette etter andre og fant billigere, men tingen er. På finn er det et firma som selger 12 mnder bruktbil garanti, med egenandel på opptil 2500 kr. Er det verdt å begynne å se på privat alternativer og en slik garanti sammen? Jeg mener; ettersom de fleste bilforhandlere tar overpris for noe det firmaet og privatkjøpt bil gir billigere. NAF test må selvfølgelig ordnes. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 med enklere ord så er jeg bedre tjent med primeraen med 1,8l motor? Med enklere ord er du bedre tjent med å se etter en med turbodiesel slik som jeg sa helt i begynnelsen. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...78&pos=9&tot=14 Lenke til kommentar
ViVentis Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Med små svake motorer vil du slite ut clutch å gir mye, grunnet masse giring. Om du ikke er av sorten som skal peise bånn gass, men kjører normalt i trafikken, så er det mye sikrere å kjøre en bil med mere hestekrefter. I mange situasjoner er de til god hjelp for å hindre ulykker. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 foreldrene hevder at det er null problem og at langkjøring på e6/e16 ikke er noe problem med den motoren. Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Til langkjøring ville jeg ha valgt 93 TIDen walter_melon linket til tidligere. Rimelig kraftig motor, god komfort, høy kollisjonssikkerhet og driftsikkerhet (sistnevnte er jeg ikke helt sikker på, ettersom dieselmotoren produseres av Opel og ikke SAAB, men generelt sett ligger SAAB 93 iallfall godt an på feilstatistikkene). Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 (endret) sånn ca vil året se slik ut: t/r Bærum - Hønefoss langs E16 35km hver vei (morgen og formiddag) t/r oslo en sjelden gang t/r internt i Bærum Budsjettet er mask 120 000 kr. Planen er helst en bil som koster maks 90 000 kr, for jeg vil ha noen endringer i bilen; blant annet gps (ikke spørr hvorfor) alternativer hittils foreldrenes krav er forhandler(de mener best slik, så tar utgangspunkt i det) (de betaler 50 000 kr, så litt må det ha å si) A4 97, 1,6l 100hk, 127500km pris: 99 000 kr A3 00, 1,6l, 102hk,112000km pris: 139 000 kr Volvo S40 sedan 97, 111000 km 1,8l, 115hk pris 99 000 kr Mazda 626GLX 1,8 1,8l 90hk , 98655 kr 99 modell pris: 98 000 kr Saab 9-3 2.0se, automat 98 modell, 177 000 km pris: 99 900 kr Golf 1,6l 99 modell, 130 000 km, 100hk pris: 75 000 kr (hvit farge) Golf 1,6 comfortline 98 modell, 184 000 km, 100hk pris: 89000 kr de to er favoritter. Selvfølgelig er den 1,4l 75hk utgaven også, men dette er alternativer Endret 2. oktober 2005 av Christian86 Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 foreldrene hevder at det er null problem og at langkjøring på e6/e16 ikke er noe problem med den motoren. Selvfølgelig er det null problem. Men du kan ikke ta noe særlig med forbikjøringer eller akselerere opp lange bakker når du har full bil. Foreldrene dine er sikkert ikke så harde på gassen heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå