Moonscape Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Har nettopp kjøpt et Nikon D70s kamera med Tamron 75-300mm linse. Denne linsen egner seg ikke akkurat så godt til å ta innebilder med. Trenger nå en vidvinkel linse fra rundt 18mm-50/55mm... noen som har noe å anbefale? er ikke ute etter et for dyrt objektiv så må sette en absolutt max pris på 5000kr... helst billigere.. Håper på flere svar Takk! Lenke til kommentar
Drake Ramore Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Hvorfor ikke Nikon AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70mm f/3.5-4.5G IF-ED, det utmerkede kit-objektivet? Eller hva med et objektiv med fast brennvidde rundt 30mm? F.eks. Sigma 30mm f/1.4 eller Nikon 35mm f/2. Lenke til kommentar
Moonscape Skrevet 25. september 2005 Forfatter Del Skrevet 25. september 2005 Jo, er vel egentlig det orginale kit objektivet du snakker om der som jeg har tenkt litt på. Men hvordan er dette i forhold til Sigma 18-50mm F2.8 EX DC for Nikon ? Burde jeg heller gå for det? Tror jeg går for en som ikke har fast brennvidde i denne omgang. Det får heller bli neste gang, men takk for svar! Lenke til kommentar
kernelb Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Har selv Sigma 18-50 f2.8 og er strålende fornøyd, skarpt og lyssterkt og god byggekvalitet. Kan absolutt anbefales! Du må ha såpass med lysstyrke om du skal ta innebilder uten blitz. Om du skal velge kitobjektivet bør du i så fall vurdere et 50 f1.8 objektiv i tillegg, de får du ganske billige. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå