Gå til innhold

Linux på Acer 8104

djheaven

Anbefalte innlegg

Hei.. Jeg prøver å legge inn linux Fedora core 4..

Og alt ser greit ut så langt,men når jeg så starter den opp,rett etter å ha innstaler den,så kommer det opp der den søker igjenom drivere,og setter opp alt..

Da låser den seg,når den skal starte PCMCIA-kort.. Og det gjør den hele tiden... Er det noen som vet hva som er galt,og kan hjelpe,eller er ikke linux egnet på bærbare?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fremdeles en del linuxdistribusjoner som sliter med PCMCIA. Har selv fått det til både med Suse og Ubuntu. Anbefaler forøvrig sistnevnte.

Ilmar

Hører flere som sier det. Og anbefaller Ubuntu..Men når jeg prøver å legger den inn.Så stopper hele prossesen når jeg legger den inn..

Bilder der man ser hva som starter opp av linux,der låser den seg,og bare står der..

Har fått med meg at Ubuntu kommer med en ny utgave den 6 oktober.Og den skal vist være bedre for bærbare. Får nok bare vente på den.. For linux SKAL inn på den bærbare :)

Lenke til kommentar
Har fått med meg at Ubuntu kommer med en ny utgave den 6 oktober.Og den skal vist være bedre for bærbare. Får nok bare vente på den..

Ubuntu 5.10 (Breezy Badger) skal slippes 13. oktober. Du kan allerede nå bestille gratis CDer (får med både install-cd og live-cd) til deg og dine venner (Ubuntu shipit) med Breezy (det tar nok litt tid før du får den tilsendt, så du bør laste den ned selv i mellomtiden hvis du kan), og det finnes en preview-versjon ute allerede.

Har du testet med kommandoen linux acpi=off noacpi når du starter installasjonen? Eventuelt tilføye noapic nolapic også. Kanskje du finner noe hjelp her: http://www.linux-on-laptops.com/acer.html (for Acer 8104 er det en guide til Gentoo, men mye vil være felles med andre distroer).

For linux SKAL inn på den bærbare :)

Riktig innstilling! (-:

Lenke til kommentar

Om du har problemer med oppstarten av X (windowmanager), prøv å legge til denne linja i xorg.conf under Device:

Option "MonitorLayout" "LVDS,AUTO"

Hjalp meg noe veldig.

Måtte også endre skjermoppløsningen her manuelt (under 24 bit).

Og 'linux noacpi' var også nødvendig.

Ilmar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...