Gå til innhold

Amd 1800+

fred_m

Anbefalte innlegg

Min cpu ligger på 52 grader når jeg er i windows uten at jeg bruker noen krevende programer. Når jeg har spillet en god del ligger den på 60 grader.Jeg har en AMD 1800 med EKL PAPST CPU-Vifte m/kulelager som støtter AMD 1800. Bør jeg oppgradere vifte?? Jeg har ikke overklokket noe. Har en kabinett Cooler Master Kabinett Vifte 80x80x25MM. Kabinettet mitt er Chieftec Dragon Midi Tower. Bør jeg oppgradere vifte?? Drøfter om og kjøpe meg Silent twin. Rom tempraturen er som regel 23 til 25 grader.

Viften min ligger på 3900rpm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At CPU får lengre levetid er vel hevet over enhver tvil.. skal selv prøve denne som jeg har utrolig store forventninger til..

Som kabinettvifter har jeg selv 3 stk av disse og de er helt suverene, tett opptil lydløse når de går som saktest, og en deilig trinnløs regulering.

gunter.gif

[ Denne Melding var redigert av: Goebbels på 2002-08-15 23:49 ]

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg synes du bør bruke pengene på noe mere fornuftig enn en ny cpu-kjøler. 60 grader ved max load er ikke mye.

Som noen sier vil cpu'ens levetid bli forlenget og jeg skal ikke krangle på dette, men tror du at du fortsatt bruker samme cpu om 10-15 år?

Så min konklusjon er at hvis du ikke er mye plaget av støyen eller at pc'en er ustabil så spar pengene eller bruk dem på noe annet (u)nyttig.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-05 08:37, Aleks_r skrev:

John:når jeg har hatt den oppe i 72 på max,så er ikke det bra nok vøttø!

Beklager hvis jeg er litt frekk nå, men jeg skrev ikke til deg men til fred_m som startet tråden. Og hvordan kunne jeg gjette meg frem til at du har hatt 72 grader maks?

Selv om temperaturen spretter opp i 72 grader skal det ikke være noe umiddelbar fare for cpu'en. Og hvis din cpu temp. plutselig en dag spretter fra 50-60 grader til 72 grader så tyder det enten på hardware eller brukerfeil.

Men kjøleren gjør fortsatt jobben sin, nemlig å holde cpu'en greit innenfor temperaturgrensene satt av AMD. Dermed vil jeg fortsatt påstå at den er bra nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...