slimy Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Heisann! Jeg har kjøpt en SATA2 hard-disk på 250 gb. MEN, den vil ikke vises i min datamaskin! har et: EPoX EP-8KDA3J,nForce3 250Gb,Socket-754 , ATX, SATA/ATA, GbLAN, LYD,DDR, AGP8X hovedkort. Etter det jeg forstod da jeg spurte Komplett. Var SATA2 bakover kompitablet med SATA. Den ble installert da jeg startet opp windows, men synes ikke.. Finner den også i BIOS. Finner Samsung harddisken i enhetsbehandling, status er: ikke intialisert Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre? ingen drivere med verken hovedkort eller hard-disk. KUN hvis jeg skal kjøre RAID noe jeg ikke skal. på forhånd takk for hjelp! =) Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 (endret) Edit: *lese på nytt* ikke samme problem som jeg hadde... Om du leste bruksanvisningen til disken din så ser du at det kan hende du må sette på en jumper for å sette til SATA-150 istedet for SATA-300 - i noen tilfeller er dette nødvendig, i andre ikke. Forresten, du har laget 3 tråder om det samme temaet... Endret 24. september 2005 av KriFos Lenke til kommentar
P0nduz Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 aktiver den på diskmanagment så funker den helt sikkert;) Lenke til kommentar
slimy Skrevet 24. september 2005 Forfatter Del Skrevet 24. september 2005 å? diskmanagement? åssen gjør jeg d da? I am a *newbie* ;p Lenke til kommentar
P0nduz Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 vist du har engels xp høyreklikk på min datamaskin velg manage og så kommer det opp et vindu hvor du finner disk managment nederst så er det bare og klikke på disken og følge veiledning på norsk xp gjør akkuratt det samme men da heter det behandle og diskbehandling håper det hjelper si fra om du lure på noe mer Lenke til kommentar
Golrandir Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 du kan komme deg inn på disk magment på to måter enten på kjør diskufg husker ikke men du kan også gå inn på start min data maskin høyre klikk behandle så på disk behandling den ligger der klikk litt så kommer du inn på den. Lenke til kommentar
slimy Skrevet 24. september 2005 Forfatter Del Skrevet 24. september 2005 Tusen takk for hjelpa folkens! *GLISE* Der kom den!! Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 ...men det er fremdeles ingenting som heter SATA-2. Lenke til kommentar
slimy Skrevet 24. september 2005 Forfatter Del Skrevet 24. september 2005 stemmer det, teknologien er vel ikke helt ferdig utviklet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå