Billy Bob Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Har alltid hatt en liten kjærlighet for disse bilene, og lurer nå på hvordan det er å få tak i en slik? Er det noen som har hørt om import av disse bilene? Noen som vet om seriøse firmaer som henter disse bilene? Hvilken pris de ligger på osv osv? På forhånd takk. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 (endret) Har fantasert om å skaffe meg en slik selv. Men så ble jeg student og da hadde jeg ikke råd til noe sånt. Får heller klarer meg med 1,6 litern.. Ta en titt her: http://japanimport.no/pris_eksempler/MITSUBISHI/EVOLUTION/ Er ikke så avskrekkende dyrt Endret 24. september 2005 av walter_melon Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 24. september 2005 Forfatter Del Skrevet 24. september 2005 Prisene så grei ut de, men det er vel +++ diverse andre ting? Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Er ikke sikker på alt som hører med ved import jeg... Men det koster nok litt å registrere bilen med 2-300 hestekrefter. Pluss at den kanskje må modifiseres litt for at biltilsynet skal godkjenne den. Lys, avgass og sånn? Usikker på det... Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 25. september 2005 Forfatter Del Skrevet 25. september 2005 Det er det jeg er redd for. Det er sikkert ikke så billig når vi tenker på prisen jeg må ut med til syvende og sist. Lenke til kommentar
exs Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Det er det jeg er redd for. Det er sikkert ikke så billig når vi tenker på prisen jeg må ut med til syvende og sist. du kan nok doble prisen ferdig impotert Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Hvis du skal ta inn en Evo, må du passe på å ta inn en utgave som er/har vært tilgjengelig i Norge. Så slipper du unna en del stress. Hvis du f.eks. kjøper deg en Evo VIII, som selges i Norge, er det lettere å få bygd om en importert Evo VIII og godkjent denne. Enn å bygge om en bil som aldri har vært solgt i Norge. Dette har med typegodkjenning å gjøre. Da igjen, alt før 1996 er det jo lettere å få trimmet og trikset med, uten å måtte betale et hav med avgifter på toppen. http://www.japanauto.no/brukt/biler/59.htm F.eks. den bilen der blir kostende over 200 000,- NOK når du er ferdig. Selv om bilen i seg selv bare koster 94 000,-. Evo er nok også et mareritt å forsikre. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 30. september 2005 Forfatter Del Skrevet 30. september 2005 Jeg vil helst ha en av den eldre typen ettersom det er mest hype rundt de nye typene. Men om det blir dyrere enn hva fornuften tilsier, gidder jeg ikke. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Hvis du skal ta inn en Evo, må du passe på å ta inn en utgave som er/har vært tilgjengelig i Norge. Så slipper du unna en del stress. Hvis du f.eks. kjøper deg en Evo VIII, som selges i Norge, er det lettere å få bygd om en importert Evo VIII og godkjent denne. Enn å bygge om en bil som aldri har vært solgt i Norge. Dette har med typegodkjenning å gjøre. Da igjen, alt før 1996 er det jo lettere å få trimmet og trikset med, uten å måtte betale et hav med avgifter på toppen. http://www.japanauto.no/brukt/biler/59.htm F.eks. den bilen der blir kostende over 200 000,- NOK når du er ferdig. Selv om bilen i seg selv bare koster 94 000,-. Evo er nok også et mareritt å forsikre. Den der koster vel 216.000 på skilter. Lenke til kommentar
eab Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Dette har med typegodkjenning å gjøre. Da igjen, alt før 1996 er det jo lettere å få trimmet og trikset med, uten å måtte betale et hav med avgifter på toppen. Men det fungerer bare på biler som er førstegangsregistrert i norge FØR 01.01.96. Importerer du en 94 evo nå, i 2005 spiller det ingen rolle at bilen er gamlere enn 1996 modell. Biler importert i år (2005) slipper ikke unna ekstra hk-avgifter ved trim før 2015 Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Jeg bor 150m fra Japan Auto pleier alltid å stå spreke biler der borte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå