Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Store problemer med bærbar pc

Anbefalte innlegg

Fikk en fortvilt telefon fra ei jente som hadde feil på hennes nye bærbare PC. Hun hadde lånt den bort til noen på skolen som har lasta ned noe og vært på ukjente nettsider, og siden da har maskinen klikka...

Har sett på den men finner ikke ut noe. Det er vanskelig siden jeg ikke kommer meg på internett med den, eller klarer å konfigurere den inn i mitt nettverk slik at jeg kan dele filer med den.

Det som skjer er følgende:

Veldig treg oppstart

Norton Antivirus er slått av og jeg får den ikke på

Kommer ikke på internett (har pinget routern men får ikke svar)

Får self heller ikke lagt laptopen til nettverket mitt for å dele filer.

Får ikke spille musikkfiler, eller lest av CD rom.

Minimerer man vinduer forsvinner de

Google tool bar har lagt seg til explorer (vet ikke om dette er relatert problemene)

Største problemet er at jeg kommer ikke på internett med den. Kommer ikke inn på properties i nettverkkortet i device manager, nettverk wizzard starter ikke, nettwork connections foldern er tom, og hjelp funksjonen i toolbar i samme folder starter ikke...

Håper på forslag som jeg kan prøve. Er tom for ideer men nå er jeg ikke så veldig flink til dette heller...

Endret av tranceman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje du skulle prøve å trykke ctrl+alt+del for å se om det er noen prosesser/programmer som stjeler store ressurser.

Ville også avinstallert norton, og heller prøvd trialversjonen til f.eks. pc-cillin fra trend (meget bra og langt mindre ressurskrevende enn norton), og scannet gjennom for å se om du finner noe.

Du kunne også prøve å installere driverne til nettverkskortet på nytt.

Alltid vanskelig dette, når man ikke sitter der med pc'n foran seg. Feilkildene kan være så mange ;)

Lenke til kommentar
Kanskje du skulle prøve å trykke ctrl+alt+del for å se om det er noen prosesser/programmer som stjeler store ressurser.

Ville også avinstallert norton, og heller prøvd trialversjonen til f.eks. pc-cillin fra trend (meget bra og langt mindre ressurskrevende enn norton), og scannet gjennom for å se om du finner noe.

Du kunne også prøve å installere driverne til nettverkskortet på nytt.

Alltid vanskelig dette, når man ikke sitter der med pc'n foran seg. Feilkildene kan være så mange ;)

Hei og takk for at du prøver.

Får ikke avinstallert Norton. Har også prøvd å avinstallere/installere nettverkkortet på nytt med det hjalp ikke.

Skulle slette maskinen og installere XP på nytt. Må inn i BIOS for å forrandre på oppstartrekkefølgen slik at den starter fra CD-rom først. For å komme inn i BIOS må en holde nede escape knappen ved oppstart, men den knappen er ødelagt! Fan meg en helt ny laptop dette. Skulle tro noen hadde sabotert den :realmad:

Hvordan kan jeg få formatert disken?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...