meankanin Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Var på byn i går, og siden jeg bor i Bergen regnet det noe hinsides... min kjære Samsung D500 ble litt våt, og det tror jeg ikke den likte. Den virket fint i går kveld, men da jeg våknet i morges og skrudde den på gikk det et sekund, og skjermen blaffet, som om den ble slått på og et halvt sekund senere slått av igjen. Sånn gjorde den et par ganger til før jeg tok av batteriet. Prøvde igjen en time senere, og akkurat det samme skjedde. Noen som har vært borti dette før? Er alt håp ute? Tenker å la den ligge en dag eller to til på et varmt sted for å se om den tørker og så prøve igjen. Noen andre ting jeg kan prøve? Kan jeg få den reparert, eller må jeg kjøpe ny telefon? Lenke til kommentar
RayBay Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Du kan prøve å legge den i stekeovnen under 50 grader, men husk å ta ut BATTERIET, ellers er det farvell til ovnen. Legg litt tørkerull mellom telefonen og risten. La mobilen ligge i nederst i ovnen i ca 30 min. Så setter du i batteriet og kobler laderen til. Vert et forsøk. Det funket da en kompis av meg mistet mobilen sin i en dyp søleputt. Telefonen kortsluttet, men vi la den i stekeovnen, og etter vi hadde plugget i laderen fungerte den. Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Du bør iallefall ikke levere den inn på sørvis! Den blir ikke reparert, og i tillegg må du betale for sjekken.... Lenke til kommentar
Dre_C Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Det en skal gjøre hvis telefonen blir våt er å ta ut batteriet. Telefonen må da tørke helt før du setter inn igjen batteriet og prøver å skru den på. Hvis en skrur på telefonen mens den fortsatt er våt kan det oppstå en kortslutning. Lenke til kommentar
TQfflus Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 elektrikersprspray er nok det beste men det er vel litt dyrt for det hvist du ikke kjenner en elektriker da Lenke til kommentar
christpa Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 (endret) elektrikersprspray er nok det beste men det er vel litt dyrt for det hvist du ikke kjenner en elektriker da Får elektronikk rengjøring på Biltema til 55,- og trykkluft på boks til 99,- Skru telefonen fra hverandre så godt det lar seg gjøre, spray godt med rens og prøv å få bort irr/korrosjon med q-tips før blåser du den ren og legger den til tørk på et varmt og tørt sted. Endret 12. oktober 2005 av christpa Lenke til kommentar
TQfflus Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 elektrikersprspray er nok det beste men det er vel litt dyrt for det hvist du ikke kjenner en elektriker da Får elektronikk rengjøring på Biltema til 55,- og trykkluft på boks til 99,- Skru telefonen fra hverandre så godt det lar seg gjøre, spray godt med rens og prøv å få bort irr/korrosjon med q-tips før blåser du den ren og legger den til tørk på et varmt og tørt sted. 4993458[/snapback] ok hehe ikke så dyrt likevell da tabbe greit med biltema :!: Lenke til kommentar
meankanin Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2005 om noen andre med samme problem skulle lese denne tråden, her er det jeg gjorde: lot den ligge og tørke et par dager uten batteriet i, så prøvde jeg å starte den med batteriet. Da bare blinket skjermen på og av uten at telefonen startet, men da jeg koblet litt laderen startet den helt fint. Har ikke slått den av på en mnd nå, men testet nå nettopp, og blinkingen har gitt seg. Så, med andre ord, nå virker den som da den var ny! (kjenner forøvrig en med samme telefon som hadde den i lommen da han badet i svømmebaseng, han bare lot den tørke et par dager, så virket den fint. eneste problemet er at ringetonene låter falskt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå