Gå til innhold

bildestabilisator eller mer pixler (350D/5D)

Anbefalte innlegg

Var på japan foto idag for tredje gang, som mange andre har eg problemer med å velge mellom 350D og 5D.

Hadde linsen til 350 vært 70mm, bildestabilisator og 2,5" skjerm hadde jeg hatt ett enklere valg! :)

Noe som er litt irriterende er at når jeg tok noen totalt auto bilder, på full zoom 55/70 så var bildene mye skapere med 350D kameraet, og minolta kamera gav mindre skarpe kanter etc.(går ut fra det kommer av 8MP) men fargene var mer mettet/kraftigere på minolta kameraet i gjennomsnittet. Dette gjorde valget enda værre for jeg trodde at minolta kameraet skulle være skarpere på uvørent bruk en canon kameraet! noe det ikke var på mine bilder.

Jeg er helt fersk med slr kameraer men ser at hvert kamera jeg prøver gir veldig varierende bilder. Jeg kommer nok til å ta flertallet av bilder på auto innstillinger siden jeg i utgangspunktet går bort fra kompakt hovedsakelig pga bildekvaliteten.

Men minolta kameraet passer ikke i min hånd og virker tungt i etthåndsgrep, canonen er ok. mens Nikon D50, er i en mye bedre klasse ergometrisk sett.

2,5" skjerm er et kjempepluss for meg siden jeg oftest viser bildene etter de er tatt.

Da ser jeg meg fremdeles rundt i undring, Kansje Pentax kommer ned i pris....

Det er jo snakk om prioteringer, siden jeg ser at en ikke får alt i ett kamera, men...

Har noen funnet alternativer til disse mest populære kameraene? pentax etc.?

:hmm:

Endret av flemmz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...