pruntox Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 HVa er firewire? jeg skal kanskje kjøpe g4 gainward men så kan jeg velge mellom firewire og uten. hva skal jeg ta? Lenke til kommentar
inz@ne Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 når du ikke vet hva det er engang, så tar du selvsagt uten. Lenke til kommentar
bok2 Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Firewire er en standard for overføring av høyhastighets data. Blir stadig mer utbredt, benyttes stort sett for kommunikasjon mellom PC og eksterne komponenter, som eksterne harddisker, DVD-enheter, og i særdeleshet videokameraer. Skal du drive med videoredigering og har digitalt videokamera, er Firewire et must. Dersom du ikke er sikker på hvorvidt du vil få behov for det, blir det en vurderingssak i forhold til prisforskjellen på kortet med/uten Firewire. I dag er det som oftest liten forskjell i pris på komponenter som støtter firewire og komponenter som ikke gjør det. Lenke til kommentar
OmBot Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Firewire er en type port som gjør at du kan overføre data raskt mellom din PC og diverse periferi-utstyr som støtter Firewire. Dette ligner USB, men har en overføringshastighet på 400 MB pr. sekund... Litt mindre enn USB 2.0.... Lenke til kommentar
Kamikaze1 Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 Og apple lyger som vanlig: Quote: FireWire is one of the fastest peripheral standards ever developed. Transferring data at up to 400Mbps, FireWire delivers more than 30 times the bandwidth of the popular USB peripheral standard. Fra firewire.com.. det er vel det beste markedsføringstrikset de har, bortsett fra design. Lenke til kommentar
ligebli Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 Har lest endel tester som viser at Firewire er hurtigere enn USB 2.0 i praksis. Firewire funker utrolig godt med min IPOD på PC. Lenke til kommentar
THX 1138 Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 Fyda, vi cross poster ikke, gjør vi vel? :wink: Uansett, folkene her har gitt deg gode svar på hva Firewire er, men det som er viktig for deg, er at det bare er Gainward G4 "Golden Sample" det følger med et Firewire-kort. Dette med "Golden Sample" har jeg forklart grundigere i mitt svar i tråden der du postet ditt opprinnelige spørsmål. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå