Gå til innhold

hjelp til identifisering av vannblokker

Anbefalte innlegg

heisann... jeg har kjøpt meg et vannkjølings-sett av en kamerat som fikk det med en maskin han kjøpte en gang...

jeg har ikke peiling på om det er noe å spare på eller hva, så jeg lurte på om noen av dere vet hva slags blokker dette er (merke, kvalitet, egenskaper osv).

må sies at jeg fikk det utrolig billg, derfor slo jeg til før jeg visste hva det var... har hatt det en stund, men har ikke dratt det frem før nå..

dscn75357us.th.jpg

har også en film der jeg snur og vender på de... men den er på 17mb, ta kontakt via PM hvis noen vil se den, så ordner vi det...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den gpu blokka syntes jeg lignet litt på en magnum, men det kan godt være det er DD alt sammen ja.

Det kan det også være,men uansett er det der gode blokker som slettest ikke bør kastes.

Kan jo nevne at den som er nederst på bildet selges fortsatt bare at den har plexitopp nå,noe som ikke har betydning for kjølingen.

Lenke til kommentar
Den gpu blokka syntes jeg lignet litt på en magnum, men det kan godt være det er DD alt sammen ja.

Det kan det også være,men uansett er det der gode blokker som slettest ikke bør kastes.

Kan jo nevne at den som er nederst på bildet selges fortsatt bare at den har plexitopp nå,noe som ikke har betydning for kjølingen.

Jepp, knallblokker er det uansett. Men det kan hende man må mekke nye festeordninger for å få de til å passe nyere sys. :hmm:

Lenke til kommentar

Jepp, knallblokker er det uansett. Men det kan hende man må mekke nye festeordninger for å få de til å passe nyere sys. :hmm:

Mulig,de blokkene som er avbildet er vel beregnet for et Intel P4 system socet 478, har selv brukt de to største blokkene på bildet .

Lenke til kommentar

sorry sent svar, var p åfylla...

det passet jo ganske bra da at jeg hadde socket 478... hoho...

jeg holder på å planslipe de nå, og har kjøpt ny slange. den passet bra (i hvertfall med en slangeklemme på hvert feste)

tror det var 3/8" ID eller noe...

har en dobbel 120mm radioator og en eheim 1048 i tillegg da... fikk alt, blokker, pumpe, radiator og morken slange, for 500kr....

det var altså et bra kjøp?

Lenke til kommentar

glemte det der med fester...:

ja, det kommer til å bli et problem på skjermkortet og hovedkortet (NB) tror jeg... ved NB er det faktisk ingen hull i det hele tatt til å skru fast noe, så jeg får se om jeg kan finne et fint sted å borre noen hull (lever optimistisk)... og på geforce6-kortet vet jeg ikke hvordan hullene er plassert, så det kan hende jeg må lage meg noen braketter på jobb for å å til en god festeordning...

noen som vet hvordan vannet beveger seg inni blokkene? hvordan mønster det er inni liksom? jeg har ikke sekskantet skrujern for å skru de opp...

og hvis jeg vil vaske de litt, hva kan jeg bruke til det? toppen er av aluminium, og bunnen er av kobber.

Lenke til kommentar
Blokka på nb kan du jo bruke noe termisk lim til å feste med. Strips er ikke så dumt nei, har selv brukt det en gang på skjermkortkjøler.

hehe... ja, tanken på termisk lim har slått meg... det blir nok det jeg bruker! det er temmelig umulig å borre et hull i Hk uten at noe gør til heksfjells...

edit:

tusen takk for linkene Npvk_X!

Endret av jalejale
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...