Gå til innhold

Er det bare gutter som kan skryte av å ha fem lem?

sluffy

Anbefalte innlegg

Vi sporet en liten smule av i denne tråden, så jeg fant ut at jeg skulle lage en ny tråd hvor vi kunne diskutere dette.

Hele saken begynnte med at Hylo kom med dette utsagnet:

Guttelem mot guttelem funker ikke. Jentelem mot jentelem funker ikke. Men guttelem mot jentelem funker.

Og jeg lurte på om det kunne kalles "jentelem".

Et lem er vel en "gjenstand som stikker ut fra resten av kroppen". Noe en arm eller fot gjør (derfor kalles vel de også lem). Gutter har et kjønnslem, og sist jeg sjekket stakk ikke reprodusjons-tingen til jentene spesielt langt ut. Derfor kan det vel heller ikke kalles et lem.

Så kom Hylo med dette:

Da kan vel diskusjonen fortsette, stort sett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det heter et lem, når det er snakk om en tissefant. En lem er en plate man dekker til vinduer, eller andre åpninger med.

Definisjon på et lem:

lem -met, -mer, -ma el. -mene (norr limr)

1 bevegelig kroppsdel, særlig om arm og bein det verker i alle l-mene / berge liv og l-mer / gangl- / det mannlige l- penis

2 medlem menighetsl-

Lenke til kommentar
For det først "Fitte er et nytelses ord IKKE et skjellsord" derfor bør vi være takknemlige hver gang ordet nevnes.

Jeg mener fitte (ja gud) er i høyeste grad en bevegelig kroppsdel. Selv om fitten (ja) ikke stikker ut så kan den beveges.

Haha. Tatt ut av sammenhengen er det muligens det mest absude innlegget ever :p

Men fra spøk til revolver: "lemlestelse" medfører ikke nødvendigvis lemmer. Det er jo bare et ord som i dag brukes om grovt kroppslig skadeverk :)

Lenke til kommentar
Veldig veldig sær tråd...... :ermm:

Vel, ikke alt kan være like normalt, da ville verden vært kjedelig.

Du som jente kan vel svare på om du mener at du har fire eller fem lem.

Sier meg enig der.. Mene, neeee. Har ikke tenkt sånn veldig mye på det. Så gir fra meg retten til svare på denne, inntil videre...

Lenke til kommentar

Dere går glipp av et viktig poeng.

lemleste v1 (av II lem og gda læste 'skade', jf norr *lesta) såre, skade, skamfare, kveste bli l-t i en ulykke .

Altså har det pr. d.d. ikke noe direkte med de 4/5 lemmer å gjøre.

Kvinnelig kjønnslemlestelse er derfor valid.

Endret av PureTamil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...