hakkepeil Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Hei.. Jeg har en ganske nyinnkjøpt pc har vel hatt den i 5-6 mnd nå. Det er en P4 maskin med intel 1.8 ghz NW prosessor. 256 mb ddr ram OS: 2000 pro. Problemet er: Den er så treg i oppstart. og egentlig litt treg i bruk også.. Har vært borti andre maskiner som er mye raskere en min i oppstart som har nesten det samme oppsett av HW..og samme OS. Er det noen som kan gi meg noen tips eller noen som har noen meninger om hva dette kan komme av. Tommy Lenke til kommentar
hakkepeil Skrevet 15. august 2002 Forfatter Del Skrevet 15. august 2002 Hei. Ja formatert har jeg gjort mange ganger ... Den er like treg selv om jeg har 98,ME,2000 eller XP Det som ikke kom frem fra starten er at dette er med helt tom pc bare Windows. Så noe galt er det. Håper noen har noen andre forslag. Tommy Lenke til kommentar
StudioN Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Quote: Den 2002-08-15 21:03, hakkepeil skrev:Hei.Ja formatert har jeg gjort mange ganger ...Den er like treg selv om jeg har 98,ME,2000 eller XP Det som ikke kom frem fra starten er at dette er med helt tom pc bare Windows.Så noe galt er det.Håper noen har noen andre forslag.Tommy Prøv Sisoft Sandra 2002 Pro., et diagnose-program for alt som har med maskinen å gjøre. Lenke til kommentar
vegge Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 DMA er vel aktivert..? Regner vel med det. Trodde WinXP fyrte opp DMA automatisk. Har bare et vakt minne om en gang DMA ikke var aktivert og da gikk alt sinnssykt treigt. Drivere til hovedkort og slikt er sikkert også kjekt å ha. Edit: hvor lang tid tar det fra du trykker på powerknappen til du er helt inne i Windows da? _________________ Amd T-bird 1400@1610MHz MSI GeForce 2MX400 167/200@190/230 "Alt skal klokkes!" (litt i hvert fall..) [ Denne Melding var redigert av: havegg på 2002-08-15 22:48 ] Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Har du mange programmer som starter opp sammen med windows, hvis det er mange prøv å start opp uten disse. Hvor mye ram er det i maskina ? Lenke til kommentar
hakkepeil Skrevet 15. august 2002 Forfatter Del Skrevet 15. august 2002 Hei.. Det tar ca 1.3 min til jeg inne i windows.. på de andre jeg har sett på tokk det sirka 30- 45-sec.. Nei det er ikke noen programmer som er instalert så det er kun windows som starter alene..men alikevel er den treg.. jeg har 256 ddr ram 266 Tommy Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 sist gang eg tok tida (sånn ca) så e eg sikker på at d va GÅTT over 2 min... lol, pcen min e så masse drit innpå og masse skada sektora på hdd og masse anna rart... tar over 2 døgn å defragmentere... :grin: Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 sist gang eg tok tida (sånn ca) så e eg sikker på at d va GÅTT over 2 min... lol, pcen min e så masse drit innpå og masse skada sektora på hdd og masse anna rart... tar over 2 døgn å defragmentere... :grin: Lenke til kommentar
hakkepeil Skrevet 15. august 2002 Forfatter Del Skrevet 15. august 2002 Ja men dette er snakk om en tom maskin uten noen prig instalert.. bare windows..en 466 mhz som jeg hadde startet fortere ..og det var de samme diskene som jeg har nå.... så noe er rart...får ta meg en tur til butikken og klage... Kan jo hende det hjelper .. Tommy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå