Gå til innhold

Nå er det kommet Vannkjøling til Rambrikker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som skal teste? Lurer på om de blir bedre enn å ha en vifte over brikkene :hmm:

de leder jo vannet over, og hvis de kommer etter cpu vil de jo bli varmet opp, virker litt overdrevent i forhold til en vifte. Men det blir vel klart når noen graver opp en test og poster her =)

En annen ting jeg tenker på er avstanden mellom ramslots, er ikke den forskjellig av og til?

Lenke til kommentar
Noen som skal teste? Lurer på om de blir bedre enn å ha en vifte over brikkene :hmm:

de leder jo vannet over, og hvis de kommer etter cpu vil de jo bli varmet opp, virker litt overdrevent i forhold til en vifte. Men det blir vel klart når noen graver opp en test og poster her =)

En annen ting jeg tenker på er avstanden mellom ramslots, er ikke den forskjellig av og til?

Ja de leder vannet over men om du ser på siden jeg linker til så følger det med slike :

ramplex4.jpg

Disse festes i blokka og ned på sidene av rambrikkene og kjøler dermed sidene.

Om du kjører dualram må du ha to blokker, da en blokk dekker ramport 1 og 2 og neste 3 og 4.

Ved klokking blir brikkene fort varme så jeg tror dette kan vere tingen for å kjøle dem lydløst.

Mulig jeg bestiller et par stk av dem så får vi se :-)

Lenke til kommentar

Synnes det er veldig mye alu mellom vannet og brikkene og kontakten mellom brikken og skinnene er vel helt ikke den store eller

Edit: Leger til et (ekstrem)bilde for og visse litt mer hva jeg mener

Og få platene jevt med brikkene vil være så godt som umulig vil få kontakt enten over eller under

RAMk1.jpg

Endret av Nitrob
Lenke til kommentar

De kan brukes på både DDR2 og DDr, , de kan også brukes på brikker som har orginale kjøleribber på , trenger ikke ta disse av,men vil tro kjølingen blir litt dårligere.

Bruker du disse på brikker uten org kjøleribber så vil kontakten vere svert god og legger du da på en liten klatt termisk lim vil det bli perfekt.

Om det brukes bare en liten dert lim sammens med vanlig kjølepasta er det heller ikke noe problem å få de løs igjen .

Lenke til kommentar
Hadde det ikke vært bedre med en kobber rør som førte vannet i mellom brikkene i stedet for å få mer direkte kjøling?

Det er ganske trangt mellom brikkene og flow'en vil bli ganske nedbremset vil jeg tro.

Det er jo bare å klemme sammen rør, slik at det passer, slik at det blir ovalt, men tilsammen samme diameter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...