zipuz Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Hei ! jeg lurer på om noen kan hjelpe meg å finne et program som gjør at jeg kan klokke ned cpu'en på min bærbare pc (compaq evo N1020v). Den støyer en del, så det hadde vært fint om jeg kunne klokket den ned et par hundre mhz. Må ha program, går ikke ann å klokke i bios :S takk på forhåd Lenke til kommentar
zipuz Skrevet 9. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2005 Ingen som kan hjelpe meg med dette ? =( Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 det er ikke sikkert det er laget noe program for å endre klokkefrekvens på din bærbare pc. hva slags prosessor sitter det i den? Lenke til kommentar
m99 Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Jeg har tatt opp dette flere ganger, prøv et søk her. Lenke til kommentar
zipuz Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 det er en pentium 4 2.4ghz =) har søkt, men ble ikke mer klok sist iallefall. meen skal sjekke engang til! Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 det som kansje er mulig, er å bytte vifta - for det er vel stort sett vifta som bråker, ikke cpu! Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Sett den på minimal power management? Den klokker vel ned selv alt etter hvor mye du velger å begrense.. Jeg kjører akkuratt nå min Evo N800c på 1.20ghz, mens når jeg kjører igang MAYA så fyrer jeg den opp til 2.20 igjenn.. er ikke noe problem det. Sett profilen til Portable\Laptop.. får å få full fart igjenn sett den enkelt og greit på max power eller Home\Office Desk Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 trodde det bare var mobile som hadde den muligheten... Lenke til kommentar
zipuz Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2005 det tror jeg og :S har på laptop, men den klokker seg ikke noe ned! Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 har du vært inne i power management i bios forresten? der er det ofte en del valg... Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 jeg mener og ha brukt et program som satt ned multiplieren.. (sikkert ikke stavet riktig), det var morsomt men når jeg satt den så mye ned at jeg fikk 400mhz i steden for 4000 då krasjer den Lenke til kommentar
israrkhan Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Hmm, hvem vet; kanskje Centrino Hardware Control fungerer? Testet det? Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 centrino hardware control vil kun fungere hvis man har pentium M prosessor med Centrino brikkesett, ikke med pentium 4.... Lenke til kommentar
zipuz Skrevet 13. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2005 har prøvd et par programmer som setfsb og noen andre jeg ikke husker navnet på akkurat nå, men ingen av de funket.. I det ene programmet kunne jeg finjustere fsb om multiplier, klokket den ned til noe under 2ghz bare for å teste, da bare frøys den :S Lenke til kommentar
m99 Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Mange klokke-generatorer lar seg ikke styre via software, se bl.a. her http://www.cpu-cool.de/CPUFSB.HTM Lenke til kommentar
zipuz Skrevet 17. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2005 den cpu fsb prøvde jeg, men det var da den frøys. Brukte kanskje feil innstillinger, fant ikke mer info om hk'et mitt :S Lenke til kommentar
zipuz Skrevet 2. november 2005 Forfatter Del Skrevet 2. november 2005 ok ! har laster ned cpu fsb, men jeg klarer ikke å finne ut info nok om mitt hk, eller om pll'en på hk'et! er det noen som kan hjelpe meg med dette? Lenke til kommentar
zipuz Skrevet 2. november 2005 Forfatter Del Skrevet 2. november 2005 Nå har jeg lett og lett etter pll informasjon, men jeg klarer ikke å finne ut hvilken pll type jeg har. Er det noen som kan klare å finne ut det?cpu fsb og cpuCool sin hjemmeside var det jeg brukte for å finne ut om min pll. Håper inderlig at noen kan hjelpe meg med dette! jeg legger ved et screenshot fra cpu-z Lenke til kommentar
m99 Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Du må nok åpne pc'n å se etter selv, hvis da du ikke finner noen på nettet som allerede har gjort det. Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Du kan proeve http://www.notebookforums.com/forumdisplay.php?f=94 - mye compaq eiere der som driver med masse rart. Fant ihvertfall ut mye morsomt om Dell'en min hos notebookforums. - Per Christian Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå