Gå til innhold

klokke ned cpu på bærbar

zipuz

Anbefalte innlegg

Hei ! jeg lurer på om noen kan hjelpe meg å finne et program som gjør at jeg kan klokke ned cpu'en på min bærbare pc (compaq evo N1020v). Den støyer en del, så det hadde vært fint om jeg kunne klokket den ned et par hundre mhz. Må ha program, går ikke ann å klokke i bios :S

takk på forhåd :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Sett den på minimal power management?

Den klokker vel ned selv alt etter hvor mye du velger å begrense..

Jeg kjører akkuratt nå min Evo N800c på 1.20ghz, mens når jeg kjører igang MAYA så fyrer jeg den opp til 2.20 igjenn.. er ikke noe problem det.

Sett profilen til Portable\Laptop.. får å få full fart igjenn sett den enkelt og greit på max power eller Home\Office Desk

Lenke til kommentar

har prøvd et par programmer som setfsb og noen andre jeg ikke husker navnet på akkurat nå, men ingen av de funket.. I det ene programmet kunne jeg finjustere fsb om multiplier, klokket den ned til noe under 2ghz bare for å teste, da bare frøys den :S

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Nå har jeg lett og lett etter pll informasjon, men jeg klarer ikke å finne ut hvilken pll type jeg har. Er det noen som kan klare å finne ut det?cpu fsb og cpuCool sin hjemmeside var det jeg brukte for å finne ut om min pll. Håper inderlig at noen kan hjelpe meg med dette!

jeg legger ved et screenshot fra cpu-z

post-62368-1130973632_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...