Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Fungerer en "Broadband Booster"?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bbroadband booster?

Det eneste den gjør er å identifisere individuelle pakker og prioritere dem fremfor andre.

Den hjelper bare hvis du har mye forskjellig trafikk på linja. Dvs. hvis du har ett download program gående mens du spiller BF2, kan den hjelpe, men jo mindre trafikk du har på linja utenom, jo mindre gjør den "boosteren".

Den er derfor egnet for større linjer, med mye forskjellig/samtidig trafikk, der man må prioritere enkelte pakker...ikke særlig nyttig for en hjemmespiller som gjerne ikke har annen trafikk gående på nettet mens han/hun spiller.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Den fungerer helt greit, den bruker den samme teknologien som D-Link DGL-4300 som vi har testet her: http://www.hardware.no/artikkel/17735

Når det gjelder den testen så vil det ikke være så mange her i landet som får gode resultater da den tester opp mot en server i USA, noe som vil si at pingtiden dit er høy til å begynne med. Jeg har en 100 Mbps linje fra Uninett og fikk 4 som resultat.

Lenke til kommentar
Den fungerer helt greit, den bruker den samme teknologien som D-Link DGL-4300 som vi har testet her: http://www.hardware.no/artikkel/17735

Når det gjelder den testen så vil det ikke være så mange her i landet som får gode resultater da den tester opp mot en server i USA, noe som vil si at pingtiden dit er høy til å begynne med. Jeg har en 100 Mbps linje fra Uninett og fikk 4 som resultat.

Så den vil redusere lagg for oss vanlige gamere? Er det noe å annbefale tror du?

Lenke til kommentar

hvilken type linje har du, og hvor mye trafikk er det på den normalt når du gamer? Det er de to store spørsmålene du må stille deg

har du liten linje med mye trafikk utenom spilling, så kan det hjelpe, har du passe god linje og lite trafikk, ser jeg liten vits i noe slikt..

Lenke til kommentar

Mot www.vg.no får jeg 13 - 15 - 14 - 14.

Mot www.bbc.com får jeg 57 - 59 - 58 - 58

Så den er jo ikke så gal egentlig den.

Det er ikke hakking jeg får. Det er mere "hopp i tid" som du kaller det.

På bf2 servere ligger jeg somregel på en rundt 60. Litt rart egentlig. På Chatch.no sine servere ligger jeg vel på en 40ca.

Endret av Sjefern
Lenke til kommentar
Ellers syntes jeg pingen din til BBC var treg da jeg får ca 40 avg.

Ja jeg har jevnt over litt dårligere ping enn venner som spiller på de samme serverene også. Missfornøyd med NGT på det punktet der.

Men det kan jo virke som det kan være noe i den testen da... Siden DDuck får 3.9 og har catch. De er jo kjente for å ha god ping.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...