Aes456 Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Kikka litt på temperaturen på kabinettet mitt, og synes systemtemperaturen er alt for høy. Akkurrat nå er den en grad høyere enn cpu tempen... I kabinettet mitt har jeg to 80mm i front til å blåse inn, en 80mm i sidedøren til å blåse inn på skjermkortet og så trekker denne stømforsyningen luften ut. Er det noen ting jeg bør skifte på for å forbedre temp, eventuelt skaffe flere vifter. Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Det beste valget en kan gjøre, etter min mening, er å bruke 120 mm vifter med en eller form for turtallsregulering. En i front og en bakkant / topp av kabinettet. Det neste du må se på er luftas vei inne i kabinettet. Stikkord er: rydd opp i kabelrot. Bytt ut flatkabel til rundkabel. I din PC kan det tyde på at du ikke blir kvitt den varme lufta, altså at ei vifte til å blåse ut varmluft ville hjelpe. Lenke til kommentar
LG_91 Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Er enig med han ovenfor. Men i første omgang kan du jo ta en av viftene i front å sette til å blåse ut bake. Så ser du hva som skjer med tempen. Og evt. skaffer fler vifter Lenke til kommentar
Aes456 Skrevet 24. september 2005 Forfatter Del Skrevet 24. september 2005 Ja det er nok mulig at jeg sette en 120mm vifte bak til å trekke luft ut. Det er to ubrukte 80mm plasser der jeg kan modifisere til å passe 120mm vifte Lenke til kommentar
LG_91 Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Det er ville nokk være det beste ja. Personlig har jeg en 120 vifte som blåser ut luft bake, og en 80 som trekker inn i front, fungerer fint det Lenke til kommentar
Aes456 Skrevet 25. september 2005 Forfatter Del Skrevet 25. september 2005 Aktiverte nettopp Cool n Quiet, og tror nok det vil hjelpe litt. Har ikke sjekket så mye enda, men det virker lovende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå